Un tânăr de 31 de ani din Germania a suferit o fractură la gât în timp ce folosea un headset VR, dar nu în urma unei căderi sau loviri. Doctorii susțin că afecțiunea fost provocată de mișcări „repetitive” și „intense” făcute de pacient.
Tânărul petrecea până la patru ore pe zi în jocuri VR. Această activitate a dus la uzura unei vertebre din zona gâtului (C7), care în cele din urmă s-a fracturat. Afecțiunea se numește fractură de stres sau fractură de oboseală și constă în mici fisuri osoase. Acestea apar în urma suprasolicitării, a deficiențelor osoase și a încărcării repetate și ciclice a osului, potrivit CardioKinetic.
Experții de la Spitalul Universității din Leipzig, care l-au tratat pe pacient, cred că acesta este primul caz din lume de fractură de stres provocat de gamingul în realitatea virtuală.
Se știa că dispozitivele VR pot duce la accidentări grave, cauzate de lovirea de obiecte ascuțite sau căderi, deoarece jucătorii, care au ochii acoperiți, nu văd ce se întâmplă în jurul lor în viața reală. Nu se știa însă că acest timp de gaming poate duce, în timp, la afecțiuni întâlnite până acum la alergători sau soldați.
Tânărul a simțit o durere puternică între umeri în timp ce se afla într-un joc. Doctorii nu au spus despre ce titlu era vorba și nici ce dispozitiv folosea pacientul, al cărui nume nu a fost făcut public. Headset-urile VR pot cântări chiar și 600 de grame.
După incident, tânărul german a avut gâtul imobilizat timp de șase săptămâni. Pacientul și-a revenit complet după 12 săptămâni.
Sursa: Journal of Medical Case Reports
Citește și: Cele mai comune afecțiuni de sănătate de care pot suferi gamerii și cum pot fi evitate