Tranzacția prin care Microsoft vrea să preia Activision Blizzard, blocată în Marea Britanie

Autor: Adrian Popa | 26.04.2023
Tranzacția prin care Microsoft vrea să preia Activision Blizzard, blocată în Marea Britanie
Foto: Microsoft Gaming

Organizația guvernamentală Competition and Markets Authority (CMA) din Marea Britanie a blocat tranzacția prin care gigantul Microsoft vrea să preia compania Activision Blizzard.

După ce a analizat 3 milioane de documente venite de la cele două companii și 2.100 de e-mailuri primite de la public, CMA a decis că tranzacția de 68,7 miliarde de dolari ar putea afecta viitorul pieței de gaming în cloud, care înregistrează o creștere rapidă, reducând inovația și ducând la mai puține opțiuni pentru gamerii din Marea Britanie.

„Microsoft are o poziție puternică în cloud gaming și dovezile disponibile pentru CMA ne-au arătat că Microsoft va considera că este benefic din punct de vedere comercial să ofere jocurile Activision exclusiv în serviciul său de gaming în cloud”, a transmis organizația, care estimează că deținătorul Xbox controlează 60-70% din această piață.

Microsoft a anunțat că va face apel la această decizie. Dacă această operațiune nu are succes, gigantul american nu va putea încheia tranzacția.

Citește și: Netflix lucrează la un serviciu de cloud gaming. Va lansa 40 de jocuri noi în 2023

Microsoft a încercat să risipească îngrijorările CMA prin încheierea de parteneriate pe 10 ani cu jucători importanți de pe piața de streaming de jocuri video, printre care se numără Nvidia, Boosteroid sau Ubitus. Gigantul a promis că va oferi toate jocurile sale pentru PC, inclusiv Call of Duty, pe aceste platforme, în cazul în care tranzacția primește undă verde.

CMA a observat, însă, că aceste înțelegeri pot duce la cheltuieli suplimentare pentru gameri, care vor trebui să cumpere unele titluri în anumite magazine, iar apoi să achiziționeze abonamente la serviciile de cloud gaming pentru a le juca.

În urmă cu câteva luni, CMA a propus anumite soluții pentru a accepta tranzacția, printre care se află inclusiv vânzarea francizei Call of Duty. Microsoft nu a acceptat, însă, această propunere. Jocurile din franciză sunt extrem de populare și reprezintă motivul principal pentru care gigantul din Redmond este interesat de Activision.

Sursa: The Verge

Urmărește Go4Games.ro pe Google News