Google ar fi trecut pe linie moartă serviciul de streaming de jocuri video Stadia, potrivit unor surse. Gigantul se concentrează acum pe vânzarea tehnologiei din spatele platformei către alte companii.
Serviciul a avut probleme de la început, iar la doar 14 luni de la lansare Google a închis studiourile proprii de dezvoltare de jocuri video. Mai mult, țintele lunare de utilizatori au fost ratate în mod frecvent.
Reținerea utilizatorilor s-a dovedit a fi dificilă deoarece platforma nu a atras jocuri populare, iar achiziția Bethesda de către Microsoft „i-a speriat” pe șefii de la Google responsabili cu Stadia. A urmat apoi o tranzacție și mai mare: gigantul software, care deține Xbox, a anunțat preluarea Activision-Blizzard.
Potrivit Business Insider, doar 20% din echipa Stadia mai lucrează la platforma dedicată consumatorilor, iar restul se concentrează pe vânzarea tehnologiei sub numele de Google Stream.
Printre cei interesați de tehnologie se numără Capcom. Publisherul dorește să le permită potențialor clienți să acceseze, direct de pe site-ul său, demo-uri de jocuri. Interesați de Google Stream erau și reprezentanții Bungie, dar planurile s-ar putea schimba după ce compania va trece în proprietatea Sony.
Nu se știe, deocamdată, ce se va întâmpla cu serviciile Stadia pentru consumatori. Compania a transmis că este concentrată să aducă jocuri bune pe platformă în 2022. Potrivit Google, 100 noi titluri vor fi adăugate la colecția de aproximativ 200 de jocuri existente acum.
Potrivit surselor Business Insider, sunt mulți oameni în cadrul companiei care doresc ca Stadia să continue să existe, dar nu sunt ei „cei care scriu cecurile”.
Sursa: Eurogamer
Citește și: Noile televizoare Samsung vor oferi suport pentru servicii de cloud gaming. Cele trei platforme anunțate