Multă lume arată cu degetul criptomonedele pentru consumul mare de energie necesar pentru obținerea lor, dar se pare că sunt și alte activități, percepute mult mai pozitiv, care au aceeași problemă. Potrivit unui studiu realizat de Arcane Research, gamingul consumă mai multă energie electrică decât minatul de Bitcoin.
În acest moment, cei care rezolvă, cu ajutorul unor componente hardware performante, probleme matematice complexe pentru a obține cea mai populară monedă virtuală consumă 100 TWh pe an, echivalentul a 0,06% din necesarul total de energie al lumii.
Prin comparație, industria jocurilor video consumă 105 TWh pe an. Totodată, activitățile de minerit tradiționale, precum extragerea aurului, au un consum mult mai mare de energie. În această industrie necesarul se situează la 240 TWh pe an.
Una dintre cele mai mari consumatoare de energie industrii din lume este, surprinzător poate pentru mulți oameni, producția de hârtie, care se află la 2.361 TWh.
Citește și: Mulți gameri resping criptomonedele, dar fanii lor sunt considerați mai „atractivi și inteligenți” – sondaj
Din industria criptomonedelor vin, însă, vești bune. Ethereum, blockchain-ul care susține a doua cea mai populară monedă virtuală din lume, va trece la un nou sistem de verificarea a tranzacțiilor, numit Proof of Stake (PoS), care va reduce consumul de energie cu 99%.
Pentru trecerea la protocolul PoS sunt făcute presiuni și în ecosistemul Bitcoin. Miliardarul Chris Larsen și câteva organizații de mediu importante au lansat la începutul anului o campanie prin care sperau să determine comunitatea să facă acest pas. Deocamdată nu par să fi avut succes.
Minatul de criptomonede nu mai este o activitate atât de populară astăzi, după ce piața a consemnat un declin abrupt în ultimele luni. Acest lucru a contribuit la rezolvarea problemei lipsei plăcilor video de gaming. De exemplu, capitalizarea Bitcoin a scăzut, de la un maxim istoric de 1.000 de miliarde de dolari în aprilie 2021, la aproximativ 378 de miliarde de dolari acum.