Codemasters au dezvăluit GRID, cel de-al patrulea titlu al seriei şi, în acelaşi timp, un soi de reboot pentru franciză. În ciuda faptului că titlul, ce nu poartă vreun număr sau vreo denumire suplimentară, sugerează ca noul GRID ar schimba din temelii fundamentele pe care a fost cladită seria, se pare că nu va fi aşa. Cei de la Codemasters promit acelaşi echilibru între simulare şi arcade, noul GRID urmând să fie adaptat atât pentru veterani, cât şi pentru începători.
Vom avea din nou posibilitatea de a concura în cadrul mai multor discipline ale sportului cu motor, la bordul bolizilor din clasele Touring Cars, Stock Cars, Tuner Cars, GT Cars, Formula J, Prototype şi Group 7 Specials. În total, cei de la Codemasters promit peste 70 de maşini pentru noul GRID, dintre acestea nelipsind modele precum Porsche 911 RSR, Ferrari 488 GTE, Ford GT40 sau Pontiac Firebird.
Modul de joc Carieră va propune şase “culoare” pe care jucătorii le vor putea aborda pentru a ajunge în GRID World Series: Touring, Stock, Tuner, GT, Invitational şi The Fernando Alonso Challenge (plus o serie de event-uri de tip showdown suplimentare). De altfel, multiplul campion spaniol îşi va face apariţia şi în povestea jocului, jucătorii urmând să poată concura împotriva sa şi a maşinii sale de Formula 1: Renault R26.
În GRID vor exista mai multe tipuri de întreceri: Racing, Oval Racing, Time Trial, Time Attack, Skirmish şi Hot Lap, acestea urmând să se desfăşoare pe circuite reale sau imaginare din ţări precum China, Malaezia (Sepang), Japonia, Regatul Unit al Marii Britanii (Brands Hatch, Silverstone), Spania, Statele Unite ale Americii (Indianapolis), Cuba sau Australia.
GRID va beneficia şi de un sistem nou, numit Racecraft, prin intermediul căruia prestaţia de pe circuit a şoferilor va fi răsplătită, în timp real, cu puncte acordate în funcţie de stilul acestora de pilotaj, de manevrele efectuate şi de performanţele obţinute. Experienţa câştigată astfel va duce la deblocarea de recompense, cum ar fi Prestige, Player Cards, achievement-uri sau noi coechipieri.
Sistemul de damage realist din jocurile precedente se va întoarce şi în GRID, acesta urmând să afecteze maşinile atât din punct de vedere vizual, cât şi mecanic, urmând să existe şi posibilitatea ca damage-ul produs maşinii să impiedice finalizarea cursei (terminal damage). Acest model de damage va afecta atât maşinile conduse de jucători, cât şi pe cele controlate de AI-ul jocului.
Cei care doresc o provocare suplimentară se vor putea aventura în componenta multiplayer online, unde vor putea concura în cadrul unei multitudini de moduri de joc, cum ar fi Quick Match, curse publice sau private, sau vor putea folosi editorul de event-uri online pe care Codemasters îl va include în joc pentru a-şi crea propriile tipuri de întreceri.
Noul GRID va beneficia şi de o ediţie specială numită GRID Ultimate Edition, care va fi disponibilă cu trei zile mai devreme decât cea standard, şi va include o serie de bonusuri, precum întregul conţinut suplimentar aferent primelor trei sezoane ale jocului (Hypercar Track Day Pack, Racing Hatch Track Day Pack, GT Track Day Pack), maşini exclusive (cum ar fi “ediţiile GRID” ale bolizilor Aston Martin Vantage GT4, Pontiac Firebird Modified, Chevrolet Corvette C7.R şi altele), Player Cards şi Player Banners suplimentare, paintjob-uri exclusive pentru maşini şi statutul de VIP.
GRID va fi lansat pe 13 septembrie 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC. Versiunea Ultimate Edition îşi va face apairiţia cu trei zile mai devreme, pe 10 septembrie. Jocul urmează să fie disponibil şi prin intermediul noului serviciu Google Stadia. Cu ocazia dezvăluirii acestui nou joc al seriei, Codemasters oferă în mod gratuit mai vechiul GRID 2.