În cadrul QuakeCon 2011, un eveniment dedicat
în întregime jocurilor Bethesda şi id Software, a fost prezentat
un nou trailer pentru RAGE,
cea mai nouă creaţie a studioului texan, ce urmează a fi lansată în
această toamnă.
De asemenea, programatorul de legendă de la id Software –
John Carmack – a oferit câteva explicaţii despre
tehnologia din spatele lui RAGE şi modul în care aceasta a fost
adaptată pentru acest joc. Spre deosebire de alţi producători, care
se rezumă la a evidenţia punctele forte ale jocurilor lor,
Carmack a fost cât se poate de onest în ceea ce priveste
slăbiciunile actualului proiect id Software:
RAGE încă are probleme cu încarcarea
texturilor atunci când jucătorul schimbă rapid perspectiva
din care priveşte nivelul, s-au făcut destule compromisuri
grafice pentru a putea adapta jocul pentru console
(reducerea drastică a calităţii texturilor pe Xbox 360, folosirea
unor algoritmi de compresie exotici în cazul PlayStation 3) şi
nu s-a pus atât de mult accentul pe fidelitatea grafică,
cât pe menţinerea unui framerate stabil de 60FPS. Acest
obiectiv s-a dovedit a fi o problemă chiar şi pentru versiunea de
PC a jocului, Carmack lucrând în acest moment la optimizări
suplimentare, care vor fi implementate în joc prin intermediul unor
update-uri ulterioare. De asemenea, Carmack a recunoscut că
texturile din RAGE nu arată grozav atunci când sunt privite din
apropiere, existând posibilitatea ca, pe viitor,
să fie lansat un update cu texturi de rezoluţii mult mai
înalte pentru PC.
Nu în ultimul rând, o dată cu apariţia pe piaţă a lui
RAGE, vechiul motor grafic id Tech
4 (DOOM3, Quake Wars: Enemy Territory, Prey, Quake 4,
Brink) va fi oferit în regim open
source, prin intermediul licenţei GNU General Public
License. RAGE va fi lansat pe 7 octombrie 2011,
pentru PC, Xbox 360 şi PlayStation 3.