Bineînţeles că de la un eveniment numit QuakeCon 2016 nu putea să lipsească cea mai nouă iteraţie a seriei care a dat numele acestei convenţii: Quake Champions. Tim Willits, directorul studioului id Software, a urcat pe scena QuakeCon, prezentând primul trailer din Quake Champions realizat cu ajutorul secvenţelor de gameplay, oferind şi câteva detalii suplimentare despre joc.
Vom avea parte de un arena shooter pur-sânge, în care, indiferent de campionul ales, fiecare jucător va avea acces la întregul arsenal din joc, conceptul de loadouts fiind considerat incompatibil „filosofia” Quake. Pentru a intra în posesia armelor noi, jucătorii vor fi nevoiţi să „controleze” hărţile, reţinând locurile unde şi intervalele de timp la care acestea fac respawn.
Fiecare campion va avea o abilitate specială, cum ar fi posibilitatea de a vedea prin pereţi a lui Visor, iar jocul va oferi suport şi pentru un mod Duel, ce probabil va fi foarte apreciat în rândurile jucătorilor profesionişti. Versiunea finală a lui Quake Champions va oferi cel puţin 12 astfel de campioni. Sesiunea de testare closed beta pentru Quake Champions va începe în 2017.
Cei de la id Software au promis că jocul este construit special pentru PC folosind id Tech 6 (motorul grafic utilizat şi în DOOM) şi va beneficia de un aspect grafic de invidiat, rulând la 120 de cadre pe secundă (cu framerate deblocat, pentru cine îşi permite să împingă performanţa şi mai sus).
Quake Champions este dezvoltat de id Software în colaborare cu Saber Interactive, o sesiune de testare de tip closed beta fiind programată pentru 2017. Primul meci competitiv de Quake Champions va fi prezentat mâine, exclusiv pentru participanţii la QuakeCon 2016.