3D Realms a anunţat că Ion Maiden, first person shooter-ul retro dezvoltat cu ajutorul veteranului motor grafic Build, nu va mai fi lansat în cursul acestui an, aşa cum fusese promis iniţial. În schimb, shooter-ul celor de la Voidpoint va vedea lumina zilei în 2019, timpul suplimentar urmând a fi alocat atât finisării experienţei single player, cât şi pentru dezvoltarea unei componente multiplayer. Mai mult, posesorii versiunii Early Access de Ion Maiden vor putea încerca acest mod multiplayer într-o sesiune beta ce va avea loc înainte de lansarea versiunii finale a jocului.
De asemenea, 3D Realms a prezentat şi ediţia specială Ion Maiden Founder’s Edition, ce va fi limitată la doar 500 de bucăţi. În pachet se vor regăsi o sumedenie de bonusuri, după cum puteţi vedea şi în clipul de mai sus, dintre care nu vor lipsi o figurină cu eroina principală Shelly „Bombshell” Harrison, coloana sonoră a jocului, carduri de acces colorate (în stilul celor din Duke Nukem 3D), jocul în format DRM-free etc. Această ediţie este comercializată doar prin intermediul site-ului oficial al jocului şi costă 99,99$.
Pentru realizarea acestui joc, 3D Realms a apelat la studioul Voidpoint, o echipă proaspăt formată din membri ai comunităţii EDuke32 (o versiune modernizată a jocului Duke Nukem 3D, bazată pe o variantă actualizată a motorului grafic Build) şi designeri de niveluri cu experienţă pentru Duke 3D.
Astfel, Ion Maiden se doreşte a fi o scrisoare de dragoste pentru fanii shooterelor old school, pe lângă aspectul retro jocul urmând să beneficieze de un level design complex, cu numeroase arii interconectate, interactivitate sporită cu obiectele din mediul înconjurător şi, se putea oare altfel, foarte multe secrete. Toate armele vor beneficia fie de un mod secundar de foc, fie de tipuri alternative de muniţie.
Ion Maiden va fi lansat în 2019, pentru PC. Jocul este disponibil chiar acum, în versiune Early Access, prin intermediul Steam, la un preţ echivalent cu 17,99€. Versiunea Early Access include o campanie de preview a jocului, ce oferă câteva ore bune de gameplay, în care producătorii încearcă să familiarizeze jucătorii cu design-ul de nivel alambicat, armele şi oponenţii.