După cum am mai spus-o, istoria lui
Duke Nukem Forever nu seamănă cu mai nimic legat de „rutina”
industriei jocurilor video. Mai degrabă se aseamănă cu
răsturnarile de situaţie întâlnite în telenovelele
sud-americane.
Astfel, după ce procesul de producţie (început în 1997 de către 3D
Realms) a fost întrerupt în 2009, din cauza epuizării
fondurilor necesare pentru a continua, soarta lui Duke
Nukem Forever părea pecetluită. 3D Realms anunţase că renunţă la
mai toată echipa de producţie a jocului şi, colac peste pupăză,
publisherul Take Two Interactive intentase proces pentru
nerespectarea termenilor contractuali. Şi totuşi, printr-o
intorsătură de situaţie puţin spus fericită, Duke Nukem a fost
salvat.
După dizolvarea echipei 3D Realms, o mână de oameni nu au renunţat
la ideea de a termina jocul, continuând lucrul în mod neoficial, în
garajele proprii. Bineînţeles, tot acest proces a fost realizat cu
acordul lui George Broussard, mai marele 3D Realms şi regizorul
iniţial al jocului. Planul lui Broussard era să găsească o
alternativă pentru Duke, în aşa fel încât Triptych Games (echipa
„de garaj” amintită mai devreme) să primească finanţarea şi
suportul necesare pentru a finaliza jocul.
Salvarea a venit din partea lui Randy Pitchford, CEO-ul
celor de la Gearbox Software şi fost angajat în echipa 3D
Realms, pe vremea când Duke Nukem 3D fusese lansat. Randy s-a
oferit să incoporeze echipa Triptych în „familia” Gearbox, a
cumpărat proprietatea intelectuală Duke Nukem şi a rezolvat
diferendul dintre 3D Realms şi 2K Games (divizie a Take Two
Interactive). Astfel, în toamna anului trecut, Duke Nukem Forever a
fost reanunţat, urmând să fie lansat pe 10 iunie 2011, pentru Xbox
360, PlayStation 3 şi PC.
Mai jos puteţi urmări cel mai recent interviu cu Pitchford.