Acum 14 ani când Duke Nukem Forever a fost iniţial anunţat,
nimeni nu îşi imagina că va dura atât timp pentru ca jocul să fie,
în sfârşit, finalizat. Iată că am ajuns şi în acel moment: 2K
Games, împreună cu Gearbox Software, au anunţat că
Duke Nukem Forever a atins în sfârşit stadiul gold, jocul fiind
complet finalizat şi gata de a fi trimis la
multiplicat.
În cei 14 ani de producţie, în procesul de realizare a jocului
au fost implicate următoarele companii: 3D Realms
(dezvoltatorii iniţiali ai lui Duke Nukem Forever, nevoiţi să
abandoneze proiectul în 2009, din lipsă de fonduri),
Tryptich Games (câţiva dintre foştii mebri ai
echipei 3D Realms, care au continuat lucrul la joc pe cont propriu,
în propriile garaje, fără a fi plătiţi), Gearbox
Software (compania care a preluat licenţa de la 3D Realms,
angajând echipa de la Tryptich pentru a finaliza proiectul) şi
Piranha Games (studioul care a dezvoltat
componenta multiplayer a jocului şi s-a ocupat şi de portarea
lui Duke Nukem Forever pe console).
În decursul acestor ani, lucrul la Duke Nukem Forever a
fost repornit de la zero de câteva ori, fiecare iteraţie a
jocului folosind motoare grafice diferite. Prima versiune a avut la
bază tehnologia din Quake II, schimbată însă
ulterior în favoarea motorului grafic Unreal. Mai
târziu, s-a renunţat la mai multe componente ale tehnologiei
Unreal, 3D Realms preferând să-şi dezvolte singuri propriile
tehnologii.
Astfel, versiunea actuală a lui Duke Nukem Forever
foloseşte un motor grafic Unreal 2.5 puternic modificat,
singurele lucruri păstrate din tehnologia celor de la Epic Games
fiind rutinele dedicate sesiunilor online, precum şi limbajul
intern de scripting UnrealScript. În 2004, 3D Realms a anunţat că
Duke Nukem Forever va folosi rutinele Meqon Physics. Compania
suedeză Meqon a fost însă mai apoi integrată în AGEIA, care, la
rândul său, a fost achiziţionată de NVIDIA, rezultând tehnologia
PhysX.
Aşadar, jocul care se credea că nu va fi finalizat niciodată a
fost în sfârşit terminat, Duke Nukem Forever urmând să fie lansat,
fără întârzieri suplimentare, pe 10 iunie 2011.
Un demo va fi de asemenea lansat pe 3 iunie, în
exclusivitate pentru mebrii Duke Nukem Forever First Access Club.