Cea mai nouă ediţie a revistei GameInformer are ca subiect principal noul DOOM, numeroase imagini noi fiind lansate, alături de detalii „suculente” despre noul joc al celor de la id Software. Imaginile pot fi admirate în galeria de mai jos.
Cât despre detaliile despre joc, DOOM promite să fie un demn succesor al primelor două titluri din serie (cele apărute în prima parte a anilor ’90). Noul joc va avea acelaşi principiu de bază, cu o bază Union Aerospace Corporation de pe Marte invadată de inamici dintr-o dimensiune demonică. Accentul nu va fi însă pus pe poveste, ci pe gameplay: confruntările sunt descrise drept „băi de sânge” împotriva unor „avalanşe de demoni”.
Se va pune un accent deosebit pe dispunerea pe verticală a nivelurilor, mai ales în cazurile celor din Iad, şi mai puţin în cele din baza Union Aerospace Corporation. De asemenea, se vor întoarce şi secţiunile accesibile numai după dobândirea unor chei colorate, precum şi secretele bine ascunse prin niveluri.
După cum puteţi vedea şi în imaginile de mai jos, monştrii „tradiţionali” ai universului DOOM, precum cacodemons, lost souls, revenants sau cyberdemons vor reveni şi în acest nou joc. Fiecare dintre ei va avea puncte forte şi slăbiciuni (pinky demon-ul va avea armura în faţă, însă va fi foarte vulnerabil în partea dorsală).
În ceea ce priveşte arsenalul, suspecţii de serviciu vor fi la datorie, cu o menţiune specială: drujba şi BFG-ul nu vor fi incluse în armele de bază, cele selectabile, ci vor fi utilizate doar în momente anume din joc. Se pare că drujba va fi folosită într-una dintre modalităţile de atacuri melee. Mai mult, arsenalul din multiplayer se pare că va fi mai bogat decât cel din single player, arme precum Lightning Gun-ul urmând să fie incluse doar în confruntările multiplayer.
Dintre modurile de joc multiplayer nu vor lipsi Warpath (o variaţiune a modului Domination din alte shootere) şi Clan Arena (Last Man Standing pe echipe). De asemenea, va exista un sistem de module de hacking şi rune ce vor putea fi deblocate, acestea urmând să confere bonusuri precum afişarea timpului rămas până la următoarele spawn-uri ale power-up-urilor din niveluri sau conferirea unor atribute cu efect temporar (cum ar fi viteza mai mare după un kill melee).
Cu ajutorul aplicaţiei SnapMap incluse se vor putea pune bazele altor moduri de joc, cum ar fi tower defense, misiuni single player personalizate, escortarea unor personaje VIP şi chiar curse contra timp. AI-ul monştrilor va putea fi de asemenea ajustat, toate aceste modificări urmând să poată fi distribuite prin intermediul SmartHub, o interfaţă dedicată inclusă în joc.
Cât despre aspectul tehnic, DOOM va folosi motorul grafic id Tech 6, o versiune adăugită a mai vechiului id Tech 5 (folosit de RAGE, Wolfenstein: The New Order şi Wolfenstein: The Old Blood). Principala modificare va fi adăugarea unui modul de render complet rescris, bazat pe PBR (Physically Based Rendering). Jocul va rula la 60fps, atât pe PC, cât şi pe console, cu menţiunea că utilizatorii de PC vor avea acces la opţiuni grafice avansate.
DOOM va fi lansat în primăvara lui 2016, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC.