Studioul german Crytek a comis o greşeală de neiertat în ochii
entuziaştilor plaformei PC (pentru care, ani de-a rândul, primul
Crysis a reprezentat un benchmark grafic de excepţie),
lansând
Crysis 2 fără suport DirectX 11. Chiar dacă echipa de
programatori de la Crytek şi-a dat silinţa de această dată,
optimizând jocul pentru a rula şi pe configuraţii mai puţin
puternice, limitarea la vechiul API DirectX 9 nu a fost
privită cu ochi buni de adepţii PC-ului.
În schimb, eforturile celor de la Crytek par ca s-au îndreptat
către adaptarea motorului grafic Cry Engine (ajuns la
generaţia a treia) pentru a funcţiona adecvat pe console,
în vederea obţinerii unor profituri mult mai mari. În aceste
condiţii, suporterii PC-ului (cei care au transformat de fapt
primul Crysis într-un adevarat succes) s-au simţit trădaţi şi
nedreptăţiţi.
Tocmai în întâmpinarea acestor plangeri a venit astăzi un anunţ pe
forumul celor de la Crytek, prin intermediul căruia managerul
comunităţii dedicate jocului a anunţat că se lucrează
intens la un patch pentru Crysis 2, care urmează – în sfârşit – să
adauge suportul pentru efectele grafice DirectX 11. Să
sperăm că acesta va fi şi backwards-compatible cu DirectX 10.
Din păcate, nu au fost oferite detalii suplimentare, neştiindu-se
încă în ce va consta exact suportul DirectX 11 sau când va fi
lansat exact acest update.