RIFT este un MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing
Game) creat de către Trion Worlds Network şi lansat pe 1 martie
2011 în SUA, pe 2 martie în Australia şi pe 3 Martie în restul
lumii.
Acţiunea are loc într-o dimensiune aflată între două lumi, numită
Telara. Aceste lumi au invadat Telara, declanşând diverse porţi de
legătura pe unde pătrund monştri, care atacă puncte importante de
pe hartă.
Telara este una din multe lumi ale universului cunoscut însă
spre deosebire de altele, ea este situată la intersecţia a mai
multor realităţi paralele, care definesc existenţa noastră aşa cum
o ştim. Aceste planuri de realităţi paralele formează o legătură de
energie în jurul Telara atât de puternică încât a atras iniţial
zeii elementari ai Blood Storm.
Conduşi de Regulos, zeul morţii, Blood Storm au devorat
nenumărate lumi in goana lor după cucerire dar când aceşti zei
malefici s-au îndreptat spre Telara s-au întors unul împotriva
celuilalt dorind fiecare să o conducă, decât să o distrugă. Această
luptă între ei a permis locuitorilor Telara şi a zeilor lor să
riposteze, reuşind spre final să întemniţeze zeii Blood Storm, unul
câte unul.
Ulterior, magii de pe Telara, cu ajutorul zeilor lor, au creat
„The Ward”, o barieră magică ce proteja întreg tărâmul de alte
forţe invadatoare.
Această barieră a rezistat multe secole după însă, din senin, un
rege, pe nume Aedraxis, aflat in război civil cu fratele său, a
găsit o modalitate sa rupă bariera şi să permită unui zeu malefic
Regulos să îşi trimită trupe pe Telara.
La 80 de ani de la acel incident, multe portaluri s-au format în
zonele de intersecţie a planurilor paralele permiţând monştrilor să
pătrundă şi să creeze haos în randul locuitorilor Telara. Studiind
aceste portaluri, aceste rupturi între lumi, mari înţelepţi au
reuşit să identifice şase planuri care se intersectează cu Telara,
fiecare reprezentând un element primordial al universului: Viaţă,
Moarte, Foc, Apă, Aer şi Pământ. Există multe teorii privind aceste
descoperiri însă toţi au căzut de acord că trebuiesc închise altfel
Telara ar putea fi distrusă.
Rift: Planes of Telara deţine toate elementele clasice ale unui
MMORPG, având sumedenii de quest-uri şi intrigi care să ofere
oportunităţi jucătorilor. Jocul pune la dispoziţie 6 rase,
împarţite în doua facţiuni: The Guardians şi The Defiant.
Pentru Guardians, jucătorii pot alege între Dwarves, High Elves
şi Mathosian, iar pentru Defiant sunt Bahmi, Eth şi Kelari.
Aceste şase rase sunt împarţite ulterior pe patru clase de
lupta, generale: Warrior, Cleric, Rogue şi Mage.
Odată ce un jucător şi-a ales rasa preferată şi clasa de luptă,
sute de alte combinaţii vor fi disponibile odată ce personajul
creşte în nivel, jucătorul putând să se axeze şi să se dezvolte
într-un mod unic, în funcţie de preferinţele sale.
Iată cam care ar fi subclasele disponibile fiecărei categorii de
luptă:
Warrior – Champion, Reaver, Paladin, Warlord, Paragon,
Riftblade, Void Knight.
Cleric – Purifier, Inquisitor, Sentinel, Justicar, Shaman,
Warden, Druid.
Rogue – Nightblade, Ranger, Blade Dancer, Assassin, Riftstalker,
Marksman, Saboteur.
Mage – Elementalist, Warlock, Pyromancer, Starmcaller, Archon,
Necromancer, Dominator.
Cerinţele mine pentru acest joc sunt următoarele:
Deşi criticii spun că Rift: Planes of Telara nu va reuşi să
atingă succesul lui World of Warcraft, avănd elemente similare cu
acesta, este un MMORPG nou, cu personaje noi, o lume noua şi o altă
poveste.
Rămâne de văzut cum va evolua şi vă vom ţine la curent cu noile
modificări pe care le vor lua producătorii in funcţie de reacţiile
utilizatorilor.
Pentru o colecţie de wallpapere cu Rift: Planes of Telara,
puteţi intra aici pentru a le downloada.