Anul trecut, cei de la Blizzard Entertainment au anunţat că plănuiesc lansarea lui Diablo III în prima parte a anului 2012. Mai târziu, eforturile companiei de a obţine certificările necesare din partea comisiilor de rating din Coreea de Sud lăsau să se înţeleagă că Diablo III ar fi aproape gata, jocul primind în final unda verde din partea autorităţilor coreene. Şi totuşi, tocmai atunci când aşteptam veşti despre o iminentă dată de lansare, Blizzard schimbă din nou macazul.
Astfel, printr-un post apărut pe site-ul oficial, Jay Wilson, regizorul Diablo III, anunţă aplicarea unor modificări asupra design-ului jocului, menţionând faptul că preferă să amâne din nou lansarea acestuia, decât să publice un titlu grăbit şi nefinisat. Şi, după cum o spune şi titlul, aceste modificări nu sunt simple corecţii de bug-uri, ci schimbări fundamentale ale mecanicilor de joc din spatele lui Diablo III.
Pentru început, scroll-urile de identificare nu mai sunt incluse în joc. Obiectele neidentificate şi procesul de identificare au rămas implementate în joc, însă acest procedeu nu se mai realizează prin intermediul acestor scroll-uri. Abilitatea de identificare a obiectelor culese va fi acum nativă pentru fiecare personaj din joc, acestea fiind capabile să indentifice singure armele, armurile etc. pe care le găsesc în aventura lor (acţiunea se va realiza printr-un click dreapta pe item-ul respectiv şi va dura câteva secunde, în funcţie de item-ul identificat).
Unul dintre cele cinci sloturi de acces rapid va fi mutat, urmând a fi dedicat în exclusivitate consumării de poţiuni. Deşi sistemul de luptă din Diablo III nu mai pune atât de mult accent pe consumarea frenetică de poţiuni (existând „bule de sănătate” pe care monştrii ucişi le lasă în urma lor), echipa de la Blizzard a ajuns la concluzia că poţiunile încă joacă un rol important şi a decis să le evidenţieze în faţa celorlalte obiecte ce pot fi accesate rapid.
Din rândurile artizanilor, cel Mistic va dispărea din versiunea iniţială de Diablo III. Pur şi simplu Wilson consideră că artizanul Mistic nu juca un rol prea important, fiind doar o modalitate alternativă de a personaliza obiectele prin intermediul plasării de pietre preţioase în obiectele dotate cu lăcaşe. Echipa producătoare are nevoie de timp pentru a definitiva o mecanică de joc interesantă pentru acest tip de artizan, nefiind exclusă posibilitatea ca artizanul Mistic să revină în joc într-un viitor mai puţin apropiat (poate într-un expansion pack?).
O altă modificare majoră este eliminarea din joc a obiectelor Cauldron of Jordan şi Nephalem Cube. Acestea erau dedicate fluidizării gameplay-ului, eliminând nevoia de a călători des până în oraş pentru a vinde obiectele acumulate sau pentru a le transforma în piese necesare procesului de crafting. Ei bine, cei de la Blizzard s-au răzgândit în privinţa acestora, considerând că vizitele dese în oraş consituiau o parte integrantă a gameplay-ului seriei Diablo.
Astfel, obiectele nu vor mai putea fi vândute decât în oraş, la comercianţi, iar operaţiunea de „salvage” (dezmembrarea obiectelor pentru a obţine materiale pentru crafting) va putea fi realizată doar prin intermediul artizanului Blacksmith. În plus, obiectele simple (albe) nu vor mai putea fi exploatate pentru resurse de crafting, modificare menită să prevină obţinerea unor cantităţi însemnate de astfel de materiale.
De asemenea, având în vedere necesitatea de a vizita oraşele mult mai des, Stone of Recall a fost la rândul său eliminat din joc, fiind înlocuit de clasicul Town Portal, ce va putea fi accesat direct din interfaţa din partea de jos a ecranului.
În versiunea beta, caracteristicile de bază ale personajelor erau Attack, Precision, Defense şi Vitality. La rândul lor, acestea vor fi schimbate. Pentru versiunea finală a lui Diablo III, va fi implementat un sistem bazat pe următoarele atribute de bază: Strength, Dexterity, Intellect şi Vitality. Acestea vor influenţa comportamentul personajelor după cum urmează:
Strength
+Barbarian damage
+Armor
Dexterity
+Demon Hunter damage
+Monk damage
+Dodge
Intellect
+Wizard damage
+Witch Doctor damage
+Health from globes
Vitality
+Health
Prin eliminarea obiectelor Cauldron of Jordan şi Nephalem Cube şi prin relocarea Town Portal-ului în partea de jos a interfeţei principale, a fost eliberat îndeajuns de mult spaţiu în UI-ul dedicat personajelor pentru a afişa caractersticile detaliate ale acestora. Astfel, va fi mult mai uşor ca jucătorii să monitorizeze atent influenţele pe care obiectele echipate le pot avea asupra eroilor.
Toate aceste modificări vor fi aplicate cât mai rapid prin update-uri pentru versiunea beta actuală, echipa de la Blizzard plănuind, pe lângă finisările suplimentare, şi schimbarea masivă a modurilor de funcţionare a altor componente ale jocului, cum ar fi sistemele de skill-uri şi rune. Acestea vor fi anunţate în viitorul apropiat.
Aşadar, cei care sperau că vor avea ocazia să joace Diablo III cât mai repede vor fi din nou dezamăgiţi. Cei de la Blizzard Entertainment sunt decişi să ţină jocul în producţie încă mult timp, pentru a fi siguri că Diablo III, la momentul apariţiei, nu va înşela aşteptările fanilor.