În ciuda tuturor inconvenientelor legate de sistemul DRM ce necesită o conexiune permanentă la Internet, Diablo III a întrercut toate aşteptările, doborând recordurile de vânzări din prima săptămână (în segmentul jocurilor de PC).
Conform celor de la Blizzard, nu mai puţin de 3,5 milioane de exemplare ale lui Diablo III au fost vândute doar în ziua lansării jocului (15 mai 2012). În plus, pe lângă aceste vânzări, peste 1,2 milioane de abonaţi Word of Warcraft au beneficiat de o copie Diablo III gratuită (oferită în regim digital).
Astfel, serverele Battle.net au fost asaltate în prima zi de nu mai puţin de 4,7 milioane de jucători de Diablo III. Mai mult, după doar o săptămână pe piaţă, Diablo III a înregistrat vânzări de peste 6,3 milioane de exemplare, doborând astfel recordurile deţinute de StarCraft II şi World of Warcraft.
Anunţul celor de la Blizzard a venit însoţit de scuze referitoare la problemele de conectare întâlnite în prima săptămână de viaţă a lui Diablo III şi asigurări că acest gen de inconveniente nu se vor repeta.
Totuşi, deşi pe piaţa jocurilor de PC Blizzard pare a fi lider autoritar, lucrurile sunt un pic mai complicate când vorbim de jocurile multiplatform (console şi PC). În acest segment, seria Call of Duty bate recordurile an de an, depăşind fără probleme performanţele lui Diablo III.
Spre exemplu, în 2009, Call of Duty: Modern Warfare 2 a vândut 4,7 milioane de exemplare în prima sa zi de la apariţie (cifre calculate doar pentru Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii). Un an mai târziu, odată cu lansarea lui Call of Duty: Black Ops, vânzările iniţiale au crescut la 5,6 milioane de exemplare, iar în 2011, Call of Duty: Modern Warfare 3 a doborât şi acest record, înregistrând nu mai puţin de 6,5 milioane de exemplare comercializate în prima zi pe piaţă.