Modul în care colaborează publisherii de jocuri video cu vânzătorii din magazinele retail rămâne încă un mister pentru aceştia din urmă. Cel puţin aşa pare, dacă ar fi să ne luăm după isprava angajaţilor dintr-un magazin Best Buy din Rochester, Minnesota, Statele Unite ale Americii. Aceştia au expus un banner în magazin, anunţând că Diablo III, poate cel mai aşteptat joc al anului, va fi lansat pe 1 februarie 2012.
Bineînţeles că banner-ul a fost fotografiat, sfârşind pe Internet, unde a fost analizat din toate punctele de vedere. Anumiţi utilizatori au ajuns la concluzia că fotografia ar fi fost trucată, bazându-se în special pe greşeală de ortografie prezentă în data de lansare anunţată („Feburary” în loc de February). Totuşi, cei de la Joystick au investigat, contactând telefonic magazinul în cauză, reprezentanţii acestuia confirmând existenţa respectivului afiş.
Ulterior, Blizzard Entertainment a replicat prin vocea community manager-ului Micah „Bashiok” Whipple, care a infirmat veridicitatea informaţiilor apărute pe acel banner. Conform Blizzard, nimeni nu îi poate împiedica pe retaileri să scornească presupuse date de lansare pentru jocurile pe care le comercializează. Totuşi, o dată de lansare finală pentru Diablo III nu a fost anunţată încă, Whipple insistând asupra faptului că, atunci când acesta va fi făcut public, un astfel de anunţ va fi realizat prin intermediul unui comunicat oficial de presă din partea Blizzard şi nu cu ajutorul retailerilor.
Ulterior, la indicaţiile managerului general al magazinului Best Buy, banner-ul promoţional a fost îndepartat din reprezentanţa din Rochester, Minnesota, motivul fiind indecizia publisherului de a se hotărî asupra datei de lansare exacte. După cum s-a suspectat, materialul promoţional fusese confecţionat de către angajaţii magazinului, nefiind trimis de către Blizzard Entertainment.
Aşadar, slabe şanse ca Diablo III sa vadă lumina zilei în cursul lunii februarie a acestui an. Totuşi, circulă zvonurile că jocul celor de la Blizzard ar fi deja gata, însă întâmpină greutăţi în a obţine aprobarea autorităţilor coreene pentru a putea fi lansat. Impedimentele ar fi cauzate de posibilitatea de a folosi bani reali pentru a cumpăra obiectele puternice din joc, pe care coreenii o încadrează în categoria jocurilor de noroc.
Având în vedere cât de importantă este piaţa coreeana pentru Blizzard (StarCraft este sport naţional în Coreea de Sud) şi faptul că publisherul doreşte să lanseze Diablo III simultan în toate regiunile de pe glob, vom mai avea de aşteptat până când apele se vor limpezi în privinţa lansării acestui titlu mult aşteptat.