Într-un recent interviu cu Bloomberg, Todd Howard, game director-ul din spatele recent lansatului Starfield, a fost pus într-o situație incomodă. Una dintre întrebările la care Howard s-a văzut nevoit să răspundă a fost foarte directă și jenantă pentru reprezentantul Bethesda: “de ce nu ați optimizat versiunea de PC a jocului Starfield?”. Situația a fost și mai stânjenitoare pentru că la interviu participa și Phil Spencer, conducătorul diviziei Xbox din cadrul Microsoft, care a achiziționat Bethesda în 2021.
Totuși, Howard a oferit un răspuns cât de cât elegant, afirmând că echipa de la Bethesda a optimizat jocul și pentru PC, însă Starfield este “un joc next-gen pentru PC”, iar utilizatorii ar putea avea nevoie de un upgrade pentru a-l putea rula corespunzător. De altfel, recomandările făcute de AMD, partenerul celor de la Bethesda pentru versiunea de PC a jocului, indicau necesitatea unor configurații hardware destul de puternice pentru a putea rula Starfield.
Totuși, afirmația lui Howard conform căreia Starfield ar fi un “joc next-gen” ar putea fi pusă sub semnul întrebării, din mai multe motive. Unul dintre acestea ar fi absența din titlul celor de la Bethesda a tehnologiilor grafice moderne, cum ar fi cele bazate pe Ray Tracing, disponibile în multe alte jocuri de nouă generație, chiar și pe console.
Un alt argument împotriva afirmațiilor lui Todd Howard ar fi numeroasele mod-uri deja disponibile pentru Starfield, ale căror principal scop este îmbunătățirea performanței jocului. Iar dacă niște simple fișiere configurate de fani la nicio o săptămână de la apariția jocului sunt capabile să ofere performanță mai bună decât versiunea implicită livrată de Bethesda, atunci într-adevăr putem spune că Starfield are lacune pe partea de optimizare pentru PC.
Starfield este disponibil acum în versiuni pentru consolele Xbox Series X|S și PC (via Steam și Microsoft Store). Jocul este inclus în abonamentele Game Pass aferente ambelor platforme.
Sursa: Bloomberg YouTube