Roblox a luat naștere, în 2006, ca o platformă educațională pentru copiii din școala primară.
Astăzi, însă, Roblox este un metavers care are peste 60 de milioane de utilizatori unici în fiecare zi, iar jumătate dintre ei au peste 13 ani. Platforma poate fi accesată de pe PC, Mac, Xbox, tablete și telefoane.
În 2022, în Roblox au fost organizate concerte virtuale de artiști precum Lizzo, Mariah Carey, Elton John și The Chainsmokers. Tot pe această platformă și-au făcut debutul în metavers mărci faimoase, precum Burberry, Gucci, H&M sau Walmart. Acest lucru nu surprinde dacă ținem cont de numărul mare de utilizatori ai Roblox și de faptul că zilnic sunt lansate pe platformă 15.000 de noi jocuri și experiențe.
Dintre jocurile disponibile, câteva sute au fost accesate de peste 100 de milioane de utilizatori în 2022. Veniturile companiei au ajuns la 2,2 miliarde de dolari anul trecut, fiind mai mari cu 16% comparativ cu 2021.
Citește și: Dezvoltatorul Fortnite, amendat cu o jumătate de miliard de dolari
Roblox a anunțat că în ultimele 12 luni l-e plătit creatorilor de conținut 600 de milioane de dolari, rezultați din vânzarea de bunuri digitale precum accesorii sau haine pentru avatare.
Astăzi, creatorii de conținut de pe Roblox nu mai sunt doar hobiști, ci și oameni care trăiesc exclusiv din asta.
Platforma rămâne, însă, una controversată. Roblox Corporation a fost criticată pentru faptul că nu moderează mai strict chat-urile sau pentru sistemul de microtranzacții, care îi încurajează pe copii să facă gambling.
Actrița britanică Claire Jane Sweeney a spus recent că fiul ei de 9 ani a fost abordat în Roblox de un escroc. Ea spune că cineva l-a îndemnat pe copil să meargă la poșeta mamei lui, să ia de acolo cardul, iar apoi să îi spună numerele.
Sursa: Fast Company