EXCLUSIV: Astro Bot PS5 Hands-on Preview

Autor: Cosmin Aionita | 11.07.2024
EXCLUSIV: Astro Bot PS5 Hands-on Preview
Foto: Sony Interactive Entertainment

Spre deosebire de alte mascote din jocuri video, simpaticul roboțel Astro nu a fost gândit neapărat drept eroul propriului sau titlu. Dimpotrivă, Astro și-a făcut mai degrabă un renume din a apărea în demonstrații tehnologice menite să prezinte capabilitățile noilor produse hardware de la PlayStation: roboțelul a debutat în The Playroom, demo preinstalat pe toate consolele PS4, revenind în The Playroom VR, pentru a exemplifica caracteristicile primei generații de headset PlayStation VR.

Aparițiile acestuia au fost însă apreciate, Astro fiind, în sfârșit, promovat la rangul de protagonist al propriei aventuri în Astro Bot: Rescue Mission, unul dintre cele mai reușite (dacă nu cel mai reușit!) joc pentru PSVR. Mai apoi, odată cu apariția consolei PlayStation 5, roboțelul a revenit în Astro’s Playroom, combinând cele două concepte anterioare: rolul de tech demo pentru tehnologiile oferite de PS5 și controllerul DualSense, precum și platforming-ul 3D ingenios și relaxant. Fiind inclus gratuit pe fiecare consolă PS5, Astro’s Playroom a primit o sumedenie de laude, pavând drumul către jocul despre care vom discuta astăzi: Astro Bot.

Știți cum se întâmplă când anumite formații ajung la maturitatea artistică, îndrăznind să lanseze un album „self-titled”? Cam la fel este și Astro Bot, fără niciun subtitlu de această dată: dacă ai parcurs Rescue Mission sau Astro’s Playroom, știi deja la ce să te aștepți de la acest joc. Aceeași formulă de platformer 3D menit să scoată în evidență particularitățile controller-ului DualSense este utilizată și aici, extinsă însă pentru a face pasul, de la un simplu demo tehnologic, la cea mai cuprinzătoare aventură a lui Astro de până acum. Producătorii de la Team Asobi merg mai departe, promițând șase galaxii diferite ce vor putea fi explorate de Astro, cu peste 80 de niveluri incluse.

Go4Games a fost singura publicație din România invitată să ia parte la o sesiune de hands-on cu noul Astro Bot, la sediul PlayStation din Madrid, Spania. Am putut încerca o versiune demo a jocului, care conferea acces la două dintre planetele uneia dintre galaxii, o luptă cu un boss, precum și la două niveluri de tip challenge, despre care vom discuta un pic mai târziu.

Astro Bot

Familiar, simpatic dar și ingenios și relaxant

După cum aminteam mai devreme, dacă ați jucat precedentele două aventuri ale roboțelului, noul joc Astro Bot vă va părea foarte familiar: Astro se controlează la fel de ușor și exact, iar pe mulți dintre inamici îi știți deja din titlurile anterioare. Așadar, procesul de acomodare va fi extrem de rapid și natural. Obiectivul rămâne același: explorarea acestor medii liniare în căutarea membrilor pierduți ai echipajului lui Astro.

Totuși, fiecare nivel, reprezentat acum de o nouă planetă, începe cu o secvență de zbor la bordul Dual Speeder-ului și cu o aterizare mai mult sau mai puțin forțată. Dacă pe prima planetă din demo aterizarea a fost destul de bruscă și fără evenimente, cel de-al doilea a implicat și manevrarea năvuței în formă de controller printre câteva obstacole. Îmi închipui că, pe măsură ce veți progresa prin aceste galaxii, secvențele de zbor și aterizare vor deveni din ce în ce mai complexe, aceste momente de început ale nivelurilor ducându-mă cu gândul la secvențele oarecum similare din clasicul MDK.

Astro Bot

Pe lângă platforming și evitarea inamicilor, cu care ne-am obișnuit din titlurile anterioare, Astro beneficiază acum și de câteva abilități noi, grație unor power-up-uri pe care le dobândește pe parcursul acestor niveluri. În demo am avut ocazia să ne umflăm precum un balon, pentru a atinge locuri mult mai înalte, sau să realizăm un soi de dash energizat, sporind sesizabil viteza de mișcare a lui Astro pentru o scurtă perioadă de timp, precum și puterea acestuia de… penetrare. Asta pentru că mediul de joc este plin de sticlă sau alte obiecte destructibile și/sau dinamice. Spre exemplu, într-unul dintre cele doua niveluri, cu ajutorul unui magnet, Astro putea strânge o grămăjoară de rămășițe metalice, pe care să o arunce apoi în anumite butoane pentru a debloca noi căi de progres.

Astro Bot

Mă simt nevoit să repet: totul decurge extrem de natural, se controlează foarte bine și este fix cum te-ai aștepta de la un joc platformer 3D precum este Astro Bot. Formula se schimbă un pic în cadrul nivelurilor cu boși, însă, iarăși, te prinzi extrem de repede în legătură cu etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru a doborî acești inamici mai „fioroși”. Așadar, pe parcursul aventurii principale, nu cred că se vor întâmpina cine știe ce probleme pentru a finaliza povestea: nivelul de dificultate este mai mult decât permisiv, checkpoint-urile dese, iar controlul exact detensionează foarte multe dintre situațiile care ar putea deveni frustrante. Per total, un platformer 3D distractiv, relaxant și foarte bine realizat.

Astro Bot

Câte ceva pentru fiecare

Iar apoi intră în scenă nivelurile de tip challenge: mai scurte, mai intense, fără checkpoint-uri și MULT mai dificile. Dacă stăpânești însă mecanicile de joc și te înarmezi cu răbdare pentru a memora pozițiile obstacolelor și ale anumitor inamici, le dovedești și pe acestea relativ repede. Cel puțin așa s-a întâmplat în cazurile celor două astfel de challenge-uri din demo. Totuși, nivelul de dificultate este mult peste cel al nivelurilor normale, deci nu mă aștept ca acestea să fie parcurse de toți jucătorii. Pe de altă parte, este bine că Astro Bot are ceva de oferit și pentru cei care caută o provocare mai mare decât în nivelurile standard ale jocului.

Astro Bot

În fine, după cum am fost obișnuiți și din Astro’s Playroom, nu lipsesc nici referințele la seriile faimoase ale celor de la PlayStation. Mai exact, printre alții, la finalul unuia dintre nivelurile din demo i-am găsit pe Kratos și Atreus, la rândul lor în versiuni „astrobotice”. Din păcate, încă nu vă pot spune ce roluri vor juca aceștia, mai târziu, în aventura lui Astro. Și este bine să mai păstrăm și o anumită doză de mister în legătură cu Astro Bot, atât ce am încercat în acest demo, cât și ce am văzut până acum în trailerele lansate, având un aspect și feeling foarte, foarte familiare.

Astro Bot

Din punct de vedere vizual, jocul arată conform așteptărilor, peisajele viu colorate fiind completate de personajele extrem de simpatice și de o atenție de detalii cum rar întâlnești în alte titluri. Spre exemplu, pentru a ajunge la barca în care sunt naufragiați Kratos și Atreus, Astro Bot utilează un colac ajutător: un element pe care poate nu-l remarci la prima vedere, dar și un detaliu în plus, care adaugă la atmosfera jocului și umorul acestuia. De asemenea, pe parcursul demo-ului, Astro Bot a rulat foarte fluent, la 60 de cadre pe secundă, fără sacadări nedorite.

Nu în ultimul rând, pe lângă elementele familiare, controlul exact și cadrul narativ prietenos, un alt element transformă Astro Bot într-un joc și mai accesibil, cel puțin pentru publicul de la noi din țară: titlul celor de la Team Asobi va fi complet localizat în limba română, unele dintre traduceri conferindu-i o doză suplimentară de umor.

Astro Bot

Astro Bot este așteptat pe 6 septembrie 2024, în exclusivitate pentru PlayStation 5.

Urmărește Go4Games.ro pe Google News