LAN party-urile au fost evenimente cu care milenialii au crescut, dar care li se par bizare poate generațiilor care au urmat. Apariția internetului de mare viteză și a jocurilor multiplayer online au dus aproape la dispariția fenomenului. Scriu „aproape” deoarece astfel de evenimente încă mai sunt organizate, uneori cu un număr mare de participanți.
LAN party-urile au atins apogeul la sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2000, când vedeai frecvent în mijloacele de transport în comun oameni care își cărau desktopurile greoaie sau consolele video. Asta deoarece la aceste evenimente, care puteau avea între câțiva și sute de participanți, adolescenții și tinerii mergeau cu propriile computere. Acolo, participanții se conectau la rețeaua locală și jucau diferite titluri. Erau populare competițiile de Quake, Warcraft sau StarCraft. Gamerii mâncau ce puteau și se odihneau pe unde apucau.
O carte, numită chiar „LAN Party”, scrisă de Merritt K (designer și dezvoltator de jocuri video), va fi lansată în curând. Aceasta acoperă cele mai importante evenimente de acest fel, analizează impactul lor cultural și include multe imagini din acea perioadă, făcute la rezoluție joasă cu primele camere digitale.
Cartea de 176 de pagini este finanțată prin intermediul platformei Volume, unde poate fi pre-comandată la prețuri începând de la 35 de lire sterline. Opera va fi publicată de editura Read-Only Memory, cunoscută pentru cărțile sale populare despre istoria și cultura jocurilor video.
Din descrierea de pe Volume aflăm că la această carte va contribui cu ceva (nu cunoaștem detalii) legendarul John Romero, părintele jocurilor Quake și Doom.
Foto: Vol.co