Microsoft construiește un magazin Xbox de jocuri video mobile, care va concura direct cu ofertele de la Google și Apple. Noi detalii despre proiect apar în documentele depuse de companie la Autoritatea pentru Competiție și Piețe din Marea Britanice.
Organizația analizează în aceste momente intenția Microsoft de a cumpăra Activision Blizzard pentru aproape 70 de miliarde de dolari. Gigantul software a arătat, în documentele depuse, că dorește să finalizeze această achiziție pentru a putea concura pe piața de jocuri video mobile. Printre planurile Microsoft se numără dezvoltarea unui magazin virtual Xbox pentru astfel de titluri, transmite The Verge.
Compania știe că atragerea clienților de pe platforme populare precum Google Play sau App Store este dificilă, dar speră să reușească acest lucru prin oferirea de conținut popular sau bine cunoscut. Activision Blizzard deține jocuri video populare, precum Call of Duty: Mobile și Candy Crush Saga.
Citește și: Netflix ia serios în considerare lansarea unui serviciu de gaming în cloud
Cum Apple nu permite instalarea de magazine virtuale de aplicații alternative pe dispozitivele sale, nu știm cum va reuși Microsoft să ajungă, cu noua sa platformă, la utilizatorii de iPhone și iPad.
Deocamdată, compania își promovează serviciul Xbox Cloud Gaming pe orice dispozitiv mobil poate. Acesta este disponibil pe Steam Deck, dar și pe noile console portabile anunțate de Logitech G și Razer.
Interesul Microsoft pentru acest domeniu nu surprinde. Jocurile mobile generează cele mai mari venituri de pe piața de gaming. În acest moment, Microsoft este un jucător minor pe această piață, dar acest lucru se va schimba dacă gigantul primește undă verde pentru achiziția Activision Blizzard.
Compania a anunțat recent că veniturile sale obținute de pe urma jocurilor de mobile le-au depășit pe cele înregistrate de pe platformele PC și console.
Deși are planuri importante în domeniul gamingului, Microsoft concediază 1.000 de angajați, iar divizia Xbox e afectată.