După cum bine știu deja utilizatorii de Overwatch, clasamentul competitiv al jocului este determinat de un Skill Rating. Totuși, există o mulțime de factori care sunt luați în considerare atunci când se determină Skill Rating-ul unei persoane, cei mai mulți dintre ei fiind păstrați în secret de către producătorii jocului.
După ce gamerii au finalizat meciurile de plasare pentru rolurile de suport, asistență sau DPS, aceștia vor fi alocați într-un nivel de calificare pentru acel rol, în funcție de Skill Rating
După această alocare, jucătorii câștigă și pierd puncte pe baza performanței de joc. Unii utilizatori ar putea avea impresia că au „cucerit” Overwatch odată cu intrarea în nivelurile superioare, cum ar fi Diamond, Master și Grandmaster, însă aceștia doar se vor pregăti pentru următoarea etapă a competiției. La două săptămâni după un nou sezon clasat, sistemul de Top 500 începe. Jucătorii cu cel puțin 25 de meciuri competitive în sezon vor putea obține un rank în regiunea lor. Cei mai bine clasați 500 de jucători dintr-o regiune vor primi un spray animat și o pictogramă exclusivă. Jucătorilor de pe Windows PC li se cere să aibă activată protecția Blizzard SMS în contul lor, iar, în caz contrar, vor fi excluși din Top 500.
Pentru a obține câștiguri de Skill Rating, utilizatorii vor fi nevoiți să aibă victorii consecutive în Overwatch. De obicei, veți obține în jur de 20-30 SR per victorie. Victoriile repetate vor crește cantitatea de SR câștigată cu fiecare meci, ceea ce vă permite să ajungeți la un nivel cât mai înalt. Comparativ cu sezoanele trecute ale jocului, Blizzard plasează jucătorii de Overwatch în divizii puțin mai mici, ca o modelitate de a se asigura ca utilizatorii se simt bine în largul lor, evitând astfel supraevaluarea si eventuala plasare eronată într-un eșalon prea dificil.
Sursa: Overwatch Wiki, Skyline YouTube