Tencent Holdings renunță la proiectul de headset VR pe care îl dezvolta, dar și la alte inițiative în domeniul hardware, potrivit surselor Reuters.
Cel mai mare publisher de jocuri video din lume va concedia majoritatea angajaților de la divizia dedicată realității virtuale și metaversului.
Anul trecut, compania chineză a anunțat divizia XR („extended reality”), pentru care a angajat aproximativ 300 de oameni. Noul braț al Tencent urma să dezvolte hardware și software pentru noile medii virtuale. Însă lipsa de popularitate a tehnologiilor în rândul consumatorilor, costurile mari de dezvoltare și lipsa de conținut (jocuri și aplicații) au determinat gigantul să își schimbe strategia.
O altă companie chineză din domeniul VR care a anunțat concedieri este Pico.
Tot din cauza schimbării de strategie, Reuters transmite că Tencent a renunțat la ideea de a cumpăra producătorul de smartphone-uri de gaming Black Shark de la Xiaomi.
Interesul pentru metavers este în scădere la nivel mondial, iar lumile virtuale existente care nu sunt jocuri video au puțini utilizatori. Reality Labs, divizia VR a Meta, a pierdut anul trecut 13,72 miliarde de dolari. În ultimele trei luni din 2022 „gaura” a fost de 4,27 miliarde de dolari. Totodată, potrivit unor surse, Sony și-ar fi redus comenzile pentru dispozitive PlayStation VR2.
După ani de creștere explozivă, companiile chineze din industria jocurilor video au avut un an 2022 dificil.
Jocurile video au înregistrat anul trecut în China vânzări de 39 de miliarde de dolari, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent. A fost consemnată și o ușoară scădere (de 0,33%) a numărului de gameri, până la 664 de milioane de persoane.
Compania Tencent este recunoscută pentru jocurile și aplicațiile de social media foarte populare pe care le deține. Exemple sunt Honor of Kings și WeChat.
Sursa: Reuters