Pandemia de COVID-19 a schimbat cursul nu doar pentru scena competitivă de eSports, cât și pentru întreaga planetă. Dacă în trecut un eveniment de League of Legends sau Counter-Strike reușea să umple un stadion întreg, cu peste 20.000 de spectatori, ei bine anul aceasta oganizatorii au încercat să le ofere fanilor o atmosfera similiară chiar din propriile case.
Totuși, pandemia de COVID-19 a reușit să aducă niște cifre fabuloase industriei jocurilor electronice, anul 2020 fiind unul de top pentru scena de gaming. În cursul acestui an, titluri precum League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Call of Duty, PUBG și multe altele au reușit să crească audiența considerabil în timpul pandemiei, cele mai importante competiții de eSports fiind susținute de o mulțime de sponsori și parteneri.
În termeni de vizualizări și spectatori, ediția de anul acesta a turneului League of Legends World Championship a fost un triumf adevărat, cu peste 139.000.000 de ore vizualizate, pe toate perioada competiției. Aceste cifre i-au asigurat competiției titlul de cel mai popular turneu de eSports al tuturor timpurilor, conform site-ului Esports Charts, reușind astfel să depășească recordul obținut de Fortnite World Cup, desfășurat în 2019. Cel mai urmărit meci al evenimentului a fost duelul dintre Suning și DAMWON Gaming, două dintre cele mai apreciate organizații de eSports. În total meciul a fost urmărit de nu mai puțin de 3.882.000 de persoane, devenind al doilea cel mai vizionat meci de League of Legends din istorie.
Anul 2020 a fost un adevărat succes pentru industria jocurilor pe mobil, în special pentru cele aflate în zona competitivă de eSports. Cel mai reprezentativ titlu pentru acest succes este Free Fire, jocul Battle Royale reușind să își câștige popularitatea în toate regiunile lumii. Cel mai important turneu al jocului, Continental Series, a reușit să adune un număr impresionat de vizualizări, peste 2.500.000 de utilizatori urmărind marea finală, conform Esports Charts. Per total, turneul a avut un număr constant de 828.000 de utilizatori, cu un număr de opt ore petrecute online.
IEM Katowice a fost unul dintre primele turnee și competiții de eSports ce a restriciționat accesul live în cadrul evenimentului, în contextului pandemiei de COVID-19. Totuși, turneul a fost un adevărat triumf pentru scena competitivă de Counter-Strike Global Offensive, evenimentul reușind să înregistreze nu mai puțin de 18.000.000 de ore vizualizate, într-o perioadă de numai o săptămană, devenind astfel una dintre cele mai populare competiții ale industriei. Marea finală, disputată între G2 și NaVi, a strâns peste 1 milion de utilizatori unici, în timp ce un număr de aproximativ 280.000 de fani au fost activi pe toată perioada turneului.
Deși în mod normal competiția de League of Legends oferă cifre fantastice doar în evenimente majore, precum World Championship sau Mid-Season Invitational, ei bine, anul 2020 a venit cu un nou record pentru liga din Coreea de Sud, numărul de spectatori ai turneului reușind să îi aducă un loc notabil în topul celor mai urmărite competiții de eSports. Turneul s-a desfășurat pe o perioadă de trei zile și a reușit să adune un număr de 500.000 de vizualizări, în timp ce marea finală, disputată între T1 și Gen.G, a strans un număr impresionant de peste 1 milion de vizualizări. Deși sunt considerate evenimente mai mici, o mulțime de regiuni au reușit să obțină un număr impresionant de spectatori pentru meciurile disputate în ligă.
Sursa: EsCharts.com