Xbox: „PlayStation dispune de bugete de marketing pe care noi nu le avem”

Autor: Cosmin Aionita | 23.07.2024
Xbox: „PlayStation dispune de bugete de marketing pe care noi nu le avem”
Foto: Christian Petersen/Getty Images

Într-un interviu cu publicația Marketing Week, Michael Flatt, conducătorul diviziei de marketing a Xbox din EMEA (Europe, Middle East, Africa), a făcut câteva afirmații surprinzătoare. Astfel, conform lui Flatt, echipa sa are la dispoziție un buget relativ restrâns și nu își permite să cheltuiască la fel de mult (în scopuri de marketing) precum o face PlayStation pe piața EMEA.

„Din punctul de vedere al finanțării, suntem nevoiți să lucrăm din greu pentru a face față concurenței. Din nefericire, [PlayStation] cheltuie mai mulți bani. Sunt norocoși să aibă la dispoziție fonduri de marketing de care noi pur și simplu nu ne putem bucura. Dar este ok. Noi îmbrățișăm ceea ce as putea numi o abordare financiară mai responsabilă în ceea ce privește investițiile noastre media”, a declarat Michael Flatt, conducătorul diviziei de marketing a Xbox din EMEA.

Flatt continuă, afirmând că echipa sa “nu are norocul unor bugete media imense” și că trebuie să fie “cumpătată și tenace pentru a câștiga anumite fonduri, care probabil ar fi mers în alte direcții”.

După achiziții importante, divizia de gaming Microsoft trebuie să facă economii

Aceste plângeri vin pe fundalul unor achiziții majore făcute de Microsoft în ultimii ani în ceea ce privește divizia de gaming a companiei: în 2021, gigantul din Redmond a finalizat achiziția publisher-ului Bethesda și a tuturor studiourilor și proprietăților intelectuale ale acestuia în schimbul a 7,5 miliarde de dolari, iar anul trecut Microsoft a reușit preluarea publisher-ului Activision Blizzard și a tuturor jocurilor acestuia, în schimbul unei sume record: 68,7 miliarde de dolari.

Totuși, aceste investiții se dovedesc a fi un pic cam mari chiar și pentru o companie gigantică precum este Microsoft, divizia de gaming văzându-se nevoită, în ultimele luni, să închidă anumite studiouri din portofoliul Bethesda, să facă concedieri și chiar să restructureze complet serviciul Game Pass, mărind prețurile si eliminând o parte din beneficiile acestuia.

Astfel, afirmațiile lui Flatt nu fac decât să reconfirme direcția „economică” în care merge divizia de gaming Microsoft în acest moment.

Sursa: VGChartz

Urmărește Go4Games.ro pe Google News