Watch Dogs Legion: interviu exclusiv cu Lucian Istrate, Game Design Director la Ubisoft București

Autor: Cosmin Aionita | 19.10.2020
Watch Dogs Legion: interviu exclusiv cu Lucian Istrate, Game Design Director la Ubisoft București

Lansarea lui Watch Dogs Legion, unul dintre cele mai așteptate jocuri ale anului, se apropie cu pași repezi. Iar o porțiune importantă a jocului este dezvoltat, din nou, de studioul din București al celor de la Ubisoft: o oportunitate perfectă pentru un interviu legat de Watch Dogs Legion.

Astfel, după ce am avut ocazia de a încerca aproximativ cinci ore din Watch Dogs Legion, iar aici găsiți primele noastre impresii despre joc, Go4Games revine cu un interviu exclusiv cu Lucian Istrate, Game Design Director pentru Watch Dogs Legion în cadrul studioului Ubisoft București.

Go4Games: Salut, Lucian și bine ai venit pe Go4Games. Să începem acest interviu despre Watch Dogs Legion cu câteva detalii legate de background-ul tău în privința dezvoltării de jocuri video.

Lucian Istrate: Salut! 🙂 Cred că adevăratul început a fost undeva prin ’95-’96 când am pus mâna pe calculatorul părinților. Atunci, pe la 12 ani, mă jucam foarte mult cu Lego și, când am întalnit jocurile video, cred că mi-am dorit să văd și părțile componente mai bine, ca pe niște piese. De atunci cred că am privit tot ce jucam din perspectiva asta, mai analitică. Prin 2000 îmi amintesc că mă preocupa level design-ul în principal și făcusem deja o arenă de Quake 2 care a fost jucată ceva timp într-un Internet Café obscur din Galați. Am avut și câteva incursiuni în modelare si texturare dar nu prea s-au prins de mine și am rămas în continuare interesat în general de sisteme.

Jucam mai tot ce prindeam pe atunci, însă în topul preferințelor erau clar simulatoarele de orice tip. Mă atrăgeau în mod deosebit cele de zbor. De altfel și primul proiect la care am lucrat la Ubisoft, în 2007, a fost Tom Clancy’s HAWX 2. Am venit în Ubisoft cu dorința de a deveni game designer. Postul deschis era de level designer și am acceptat. Ȋn 2013 am trecut la game design și, câteva training-uri mai târziu, iată-mă aici.

Watch Dogs Legion Preview

Dezvoltat și în România, în vremuri de pandemie

G4G: Ce rol ai jucat în echipa Watch Dogs Legion din București și ce elemente ale jocului au fost dezvoltate în România?

LI: La Watch Dogs Legion am început ca director de design și, recunosc, nu a fost o tranziție ușoară de la lead game designer. E un rol care implică o vizune mult mai de ansamblu asupra jocului, o colaborare strânsă cu directorii din celelate departamente și lucrul direct cu întreaga echipă, pentru ca direcția pe care o stabilim să fie aliniată la direcția întregului joc.

Echipa din București a dezvoltat o parte din Londra, districtul Southwark, seria de activități open world (Bareknuckle boxing, Darts, Parcel Fox, Kick-up, Street Art), personaje și abilități pentru sistemul Play-as-Anyone, două moduri de joc pentru Watch Dogs Online și câteva alte sisteme de sub “capota jocului”.

G4G: Cât timp a durat dezvoltarea lui Watch Dogs Legion și cum v-a afectat pandemia de COVID-19? Cum ați reușit să vă adaptați tranziției către lucrul de acasă?

LI: Dezvoltarea jocului a început în 2016.

Siguranța echipelor noastre este o prioritate. Există, bineînțeles, câteva provocări legate de lucrul de acasă, dar echipele s-au adaptat la această nouă organizare.

Watch Dogs Legion Preview

Watch Dogs Legion, față în față cu istoria seriei

G4G: După părerea ta, ce diferențiază seria Watch Dogs de alte titluri open world populare și cum iese în evidență Watch Dogs Legion față de precedentele jocuri din serie?

LI: Nu este doar părerea mea, este de fapt intenția jocului și inovația pe care se bazează. Mă refer aici la sistemul Play-as-Anyone care îți permite să faci chiar asta. Este ansamblul de sisteme care generează vizualul, atribuie caracteristici, generează un backstory coerent, relații interpersonale și simulează o rutină după care personajele își trăiesc viața.

Ce diferențiază Legion de celelalte titluri din serie aș spune că este scopul. Ȋn Watch Dogs 1 aveai de-a face cu o problemă personală, în Watch Dogs 2 făceai parte dintr-o echipă de “hacktiviști” împotriva unei corporații însă în Watch Dogs Legion te confrunți cu o problemă socială gravă. Și acesta este și motivul pentru care jocul are la bază sistemul Play-as-Anyone, pentru că ne permite să intrăm în viața personală a fiecărui cetățean al Londrei și să o influențăm direct.

Watch Dogs Legion Preview

G4G: Care crezi că este cel mai mare atu al lui Watch Dogs Legion, acel motiv principal pentru care gamerii TREBUIE să încerce jocul?

LI: Cu riscul de a mă repeta, cu siguranță este sistemul Play-as-Anyone. Este o abordare nouă care cred că va prinde foarte bine, aceea de a-ți recruta echipa după propriul stil de joc și preferințele personale. L-aș mai juca și pentru story-ul foarte apropiat de evenimente reale, pentru reprezentarea autentică a Londrei, umorul britanic și posibilitatea de a-ți exersa condusul pe partea stângă a drumului.

G4G: Ubisoft a dezvăluit și conținutul post-lansare ce urmează să-și facă apariția pentru Watch Dogs Legion: storyline-ul Bloodline, noile personaje jucabile, modurile multiplayer online, New Game+ etc. Este studioul din București implicat în realizarea acestui conținut? Dacă da, despre care este vorba?

LI: Menționam anterior că echipa din Bucureşti a dezvoltat două moduri de joc pentru post-launch; este vorba despre Spider-Bot Arena și Invasion. Spider-Bot Arena este un joc PvP foarte dinamic în care controlezi acești mici roboți echipați cu o multitudine de arme interesante. Invasion este un mod de joc popular si în celelate titluri, însă noi i-am adus un twist care credem că va fi apreciat de jucători.

G4G: Conjuctura a făcut ca Watch Dogs Legion să-și facă apariția în perioada lansării noilor console PlayStation 5 și Xbox Series X, dar și a plăcilor NVIDIA din seria RTX 3000. A fost dificil să adaptați jocul acestor tehnologii noi? La ce îmbunătățiri ne putem aștepta de la versiunile next-gen ale jocului?

LI: Pe lângă “arată excelent cu reflexii”, nu sunt în măsură să dau mai multe detalii aici pentru că este o parte a jocului care nu s-a aflat în domeniul meu de expertiză.

Watch Dogs Legion Preview

Gaming, între slujbă și divertisment

G4G: Îmi închipui că munca unui Game Design Director nu se oprește niciodată, iar documentarea constă și în parcurgerea altor jocuri. Ce alte titluri recente ți-au atras atenția? De asemenea, care sunt jocurile tale preferate din toate timpurile și de ce?

LI: Munca de Game Design Director se oprește când ies de la birou. Ȋn timpul liber sunt în principiu gamer, dar într-adevar modul în care mă joc este mai analitic, din formare. Ȋn fiecare joc pe care-l parcurg mă interesează ce merge sau nu merge și mai ales de ce. Am multe jocuri începute, din păcate nu pot să le acord timp suficient. Nu demult am jucat și mi-a plăcut Ghost of Tsushima; încă ma joc Call of Duty, ceva Fall Guys și recent am intrat un pic și în Squad și Insurgency. Când am timp să fiu mai implicat mă joc Star Citizen, Digital Combat Simulator și Flight Simulator.

Ca all-time favorite am concluzionat, nu demult, că seria Thief a fost un reper pentru mine în ceea ce privește simularea inovativă a mediului. Dintre titlurile recente care mi-au plăcut cel mai mult aș aminti seria Battlefield pentru PvP masiv, seria Mass Effect pentru storyline influențabil, orice de la Naughty Dog pentru calitatea ireproșabilă, Elite Dangerous pentru simularea unei galaxii, și, nu în ultimul rând, seria Flight Simulator pentru că probabil atunci când eram mic mi-am spus că vreau să devin pilot.

Watch Dogs Legion Preview

G4G: Mulțumesc foarte mult, Lucian. Câteva cuvinte de încheiere pentru fanii Ubisoft de pe Go4Games?

LI: Mulțumesc pentru interviu și vă aștept pe toți în Watch Dogs Legion!

Watch Dogs Legion va fi disponibil pentru Xbox One, PlayStation 4 și PC (via Epic Games Store și Uplay) începând cu 29 noiembrie 2020. Edițiile pentru Xbox Series X | S și PlayStation 5 își vor face apariția pe 10 noiembrie, respectiv 12 noiembrie 2020.

Watch Dogs Legion Preview

Urmărește Go4Games.ro pe Google News
Comentarii
  • Iacob Emeric Eugen spune:

    Prin astfel de articole, dar nu numai, go4games, mi-a castigat pe deplin respectul si aprecierea mea. Acum ceva vreme, va citeam doar sporadic. De la un timp insa, zilnic imi petrec o parte din timp, citind aici despre jocuri si persoane si fiind foarte satisfacut de calitatea si profunzimea informatiilor pe care le livrati prin intermediul site-ului vostru.
    Va felicit si va doresc succes si sa o tineti tot asa si in continuare.
    Va salut si va asigur de toata consideratia mea.