În timp ce publicul primea informaţii doar despre îmbunătăţirile aduse la acea vreme „bătrânului” Unreal Engine 3, în cadrul Game Developers Conference 2012 Epic Games a prezentat, în spatele uşilor închise, noul Unreal Engine 4. Trei luni mai târziu, cu ocazia celui mai important eveniment din industria gaming-ului – E3 2012, cei de la Epic sunt gata să prezinte Unreal Engine 4 unei lumi întregi, pregătind astfel terenul pentru următoarea generaţie de hardware dedicat jocurilor video.
Debutul public al noului motor grafic Unreal Engine 4 a avut loc în cea mai recentă ediţie a emisiunii GameTrailers TV, prezentarea fiind realizata printr-o nouă demonstraţie tehnologică, numită Elemental Demo. Spre deosebire de mai vechiul Samaritan Demo, care necesita o configuraţie SLI cu trei plăci video, noul Elemental Demo rulează fără probleme pe un PC high-end actual (procesor Core i7, 16GB RAM şi placă video NVIDIA GeForce GTX 680).
Pe lângă noul sistem de particule, fizica realistă accelerată hardware sau sistemul de iluminare impresionant, noua tehnologie va reprezenta un adevărat pas înainte pentru dezvoltatorii de jocuri, a căror sarcină va fi mult uşurată de noul editor şi interfaţa de control îmbunătăţită din Unreal Engine 4. Puteţi afla mai multe detalii despre aceste aspecte din demonstraţia de mai jos.
Unreal Engine 4 va fi extrem de scalabil, jocurile realizate cu această tehnologie urmând a putea fi rulate pe dispozitive ce pornesc de la smartphone-uri şi tablete şi ajung până la PC-uri high end şi viitoarea generaţie de console. De asemenea, se aşteaptă ca UDK (Unreal Development Kit, un pachet gratuit bazat pe Unreal Engine, dedicat realizatorilor amatori de jocuri) să facă pasul spre Unreal Engine 4, acest kit de dezvoltarea înregistrând deja peste 1,5 milioane de instalări.