NVIDIA a dezvăluit o serie de noi unelte dedicate dezvoltatorilor de jocuri video, menite să îi ajute la eficientizarea timpului, la integrarea mai ușoară a NVIDIA RTX și la eficientizarea procesului de creație a lumilor virtuale. Printre aceste unelte se numără NVIDIA Streamline, NVIDIA Kickstart RT, GeForce Now Cloud Playtest și altele.
La GDC 2022, NVIDIA a prezentat Streamline, un framework cross-IHV, open source, care vrea să simplifice integrarea de tehnologii super-resolution sau alte efecte grafice în jocuri și aplicații. Cu Streamline, dezvoltatorii pot coda o singură dată și pot adăuga jocurilor lor mai multe tehnologii super-resolution (precum DLSS).
Streamline oferă o singură integrare cu un framework de tip plug-and-play. Se situează între joc și API-ul de renderizare și abstractizează call-urile specifice SDK-ului într-un framework ușor de folosit. În loc de integrarea manuală a fiecărui SDK, dezvoltatorii trebuie doar să identifice ce resurse (vectori de mișcare, adâncime, etc.) sunt necesare pentru plugin-uri Streamline, iar apoi să seteze unde vor să ruleze plugin-urile.
SDK-ul Streamline este disponibil astăzi cu suport pentru NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) și Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), iar suportul pentru NVIDIA Image Scaling (NIS) va fi adăugat în curând. Streamline suportă DirectX 11 și DirectX 12. Suportul pentru Vulkan este momentan în fază beta, fiind oferit dezvoltatorilor pentru a fi testat.
Framework-ul se poate extinde și mai departe de SDK-uri pentru super-resolution, iar dezvoltatorii pot adăuga NVIDIA Real-time Denoiser (NRD) în jocuri prin Streamline.
NVIDIA recunoaște povara aflată asupra dezvoltatorilor de a include suport pentru mai multe SDK-uri, de multe ori cu integrări și compatibilități diferite. Streamline ușurează această sarcină cu un framework cross-IHV, open source. Integrarea mai ușoară a tehnologiilor înseamnă mai multe jocuri cu mai multe tehnologii. Pentru ca unele jocuri să nu vină doar cu un subset de tehnologii IHV, scopul NVIDIA cu Streamline este ca titlurile noi să poată include ce are fiecare IHV mai bun de oferit. Acest lucru este benefic pentru gameri și ecosistemul de gaming.
John Spitzer, vice president of developer and performance technology la NVIDIA, a spus:
În ziua de astăzi, dezvoltatorii lucrează în plus pentru a include efectele de post-procesare, cu API-uri diferite, de la fiecare vendor hardware. Cu Streamline, putem elimina aceast lucru și putem accelera adopția de noi funcții în jocuri, îmbunătățind astfel experiența pentru utilizatori.
Andre Bremer, vice president of AXG and director of game engineering la Intel, a adăugat:
Intel crede cu tărie în puterea interfețelor deschise. Suntem încântați să susținem Streamline, un framework cross-IHV, open source pentru noi efecte grafice. Acest lucru va simplifica eforturile de integrare pentru dezvoltatori și va accelera adopția de noi tehnologii.
NVIDIA Kickstart RT face mai ușor ca niciodată procesul de adăugare de ray tracing în timp real în motoarele de jocuri, capabile astfel să producă reflexii și umbre realiste, ocluzie ambientală și iluminare globală.
Kickstart RT oferă un punct de plecare facil, care permite dezvoltatorilor să includă cu ușurință iluminare dinamică și realistă a scenelor complexe în motoarele de jocuri într-un timp mult mai scurt decât prin metode tradiționale. De asemenea, ajută dezvoltatorii care consideră dificilă trecerea motorului la API-ul DirectX 12. Kickstarter RT este disponibil acum.
Un playtest este procesul prin care un dezvoltator de jocuri testează un joc nou pentru a descoperi bug-uri și greșeli de design înainte de a-l lansa pe piață. Dezvoltatorii au nevoie de metode inovatoare de a efectua această parte vitală din procesul de dezvoltare, într-un mod sigur. Toate acestea sunt posibile cu Cloud Playtest pe platforma de dezvoltare GeForce Now.
Cu o rețea de peste 30 de centre de date și 80 de țări, GeForce Now folosește puterea din cloud pentru a duce experiența GeForce de PC pe orice dispozitiv. Această infrastructură extinsă oferă o platformă de dezvoltare dedicată studiourilor și publisherilor pentru a dezvolta jocuri virtual, începând cu partea de testare.
Cu GeForce Now Cloud Playtest, jucătorii și observatorii pot fi oriunde în lume. Dezvoltatorii pot încărca un build în cloud și pot programa o sesiune de testare pe care jucătorii și observatorii o post gestiona în calendarul lor de testare.
În timpul unei sesiuni de testare, un jucător poate folosi aplicația GFN pentru a rula jocul respectiv, în timp ce face streaming cu camera și microfonul. Observatorii se pot uita la gameplay și la ce transmite camera direct din cloud.
La GDC, NVIDIA a anunțat și update-uri dedicate SDK-urile NVIDIA pentru iluminare globală RTX, iluminare directă RTX, Reflex și denoisers în timp real.
Unelte importante pentru dezvoltare, precum NVIDIA Insight și NVIDIA Virtual Reality Capture and Replay au primit, de asemenea, update-uri.
Sursa: NVIDIA România