Escrocii pot folosi cu ușurință chatbot-uri automate de inteligență artificială pentru a vă păcăli.
Posesorii de telefoane ar trebui să fie atenți la trei semne care indică faptul că vorbesc cu un chatbot cu inteligență artificială și nu cu o persoană reală.
Acestea pot fi folosite pentru tot felul de escrocherii, inclusiv pentru „înșelăciuni romantice”, să le spunem așa, dar și în cazurile de phishing.
Roboții de chat pot fi configurați pentru a furniza aproape orice tip de înșelătorie și pentru a vă trimite mesaje la fel ca o persoană reală.
Acest lucru le permite infractorilor să își automatizeze escrocheriile, permițându-le să vizeze mai multe persoane mai rapid, iar datorită progreselor în domeniul inteligenței artificiale, roboții sunt din ce în ce mai convingători.
Dar există trei semne la care ar trebui să fiți atenți – iar cel de-al treilea este un indiciu bazat pe timpul de răspuns.
Fiți atenți la răspunsurile repetitive care par lipsite de empatie.
Boții au, de obicei, o ortografie și o gramatică impecabile, dar au o frazare greoaie, „de lemn”.
Totodată, un alt semn că ești într-o conversație cu un robot ar fi acela că timpul de răspuns este constant și rapid.
Dacă mesajele vin repede și sunt pline de detalii, fără ca expeditorul să aibă aparent suficient timp să se gândească și să răspundă, există o mare probabilitate să vorbiți cu un chatbot.
Fiți atenți dacă observați oricare dintre aceste semne în timp ce trimiteți mesaje pe Facebook, Instagram sau TikTok – sau pe aplicații de chat precum WhatsApp sau iMessage de la Apple.
Escrocii care folosesc inteligența artificială pot folosi aproape orice platformă.