Una dintre surprizele ce şi-a făcut apariţia la Video Game Awards 2012 a fost prezentarea unui nou joc, The Phantom Pain, realizat de necunoscutul studio suedez Moby Dick Studio. Jocul a debutat prin intermediul unui trailer enigmatic, pe care îl puteţi urmări în continuare.
Imediat dupa prezentarea trailerului, au început să apară şi inevitabilele semne de întrebare legate de The Phantom Pain. Cum a reuşit un studio necunoscut să primească ocazia de a-şi prezenta proiectul de debut în cadrul unui show atât de important precum Video Game Awards 2012? Cine este Joakim Mogren, aşa-zisul conducător al studioului Moby Dick? Pe ce motor grafic rulează The Phantom Pain şi pe ce platforme va fi lansat jocul?
Lucrurile au început să devină din ce în ce mai clare atunci când reprezentanţii celor de la Konami la VGA 2012, printre care şi faimosul Hideo Kojima, au fost văzuţi purtând tricouri cu The Phantom Pain şi Moby Dick Studio. De asemenea, site-ul celor de la Moby Dick fusese înregistrat doar cu câteva zile înainte de evenimentul ce a marcat decernarea premiilor VGA 2012, iar personajul Joakim Mogren era cel puţin suspect („Joakim” este o anagramă a numelui Kojima, iar Mogren aduce aminte de Ogre, numele de cod al viitorului proiect demarat de vestitul game designer japonez).
Teoria conspiraţiei a fost alimentată şi de modul în care a fost realizat logo-ul The Phantom Pain, cu anumite lăcaşe lăsate deasupra literelor, în care s-ar potrivi perfect un alt titlu: METAL GEAR SOLID V. De asemenea, în trailerul de mai sus, pot fi observate clar câteva personaje cunoscute ale universului Metal Gear, chiar eroul principal fiind foarte asemănător cu Naked Snake. Astfel, putem trage concluzia că The Phantom Pain nici măcar nu există (decât poate ca subtitlu), întreaga prezentare făcând parte dintr-o schema elaborată a celor de la Kojima Productions, menită să promoveze viitorul titlu al seriei Metal Gear Solid.
Şi totuşi, cum se încadrează recent anunţatul Metal Gear Solid: Ground Zeroes în această schemă? Kojima deja a anunţat că acest titlu MGS nu va juca decat rolul unui soi de prolog pentru viitorul Metal Gear Solid numerotat, supoziţiile fiind alimentate şi de una dintre liniile de text care-şi făceau apariţia în trailerul iniţial pentru Ground Zeroes: „From FOX, two phantoms were born”. Ştim deja că Metal Gear Solid: Ground Zeroes foloseşte motorul grafic FOX Engine, deci este foarte probabil faptul ca şi The Phantom Pain/Metal Gear Solid V va utiliza aceeaşi tehnologie.