Odată cu sosirea anotimpului cald, NVIDIA plănuiește să implementeze tehnologiile RTX (Ray Tracing, dar și DLSS – Deep Learning Supersampling) în cât mai multe jocuri, unele lansate deja, iar altele ce urmează să-și facă apariția în viitorul apropiat.
Spre exemplu, Necromunda: Hired Gun a fost lansat, la începutul lunii iunie, cu suport pentru DLSS, iar No Man’s Sky a primit, de asemenea, suport pentru această tehnologie prin intermediul unui nou update.
Nu în ultimul rând, The Persistance a primit un patch cu Ray Tracing și DLSS pe 11 iunie, în timp ce Rainbow Six Siege a adăugat DLSS pe 14 iunie, iar Chernobylite beneficiază de DLSS în cel mai recent update Early Access, înainte de lansarea oficială de pe 28 iulie.
În 2018 NVIDIA și Epic Games au colaborat pentru a demonstra capabilitățile Ray Tracing-ului în timp real, prin lansarea demo-ului Reflections pentru Unreal Engine 4. Astăzi, Ray Tracing, DLSS și alte tehnologii NVIDIA sunt incorporate direct în Unreal Engine 4, ajutând dezvoltatorii să își îmbunătățească jocurile rapid și cu ușurință, cu posibilitatea de a adăuga aceste efecte, precum și o creștere a performanței în mai puțin de o zi de muncă.
Iar Epic Games pregătește acum Unreal Engine 5, lansat în format Early Access luna trecută. Tehnologiile, SDK-urile și alte funcții de la NVIDIA nu lipsesc, iar acum dezvoltatorii pot adăuga cu ușurință DLSS proiectului lor odată cu lansarea plugin-ului NVIDIA DLSS pentru Unreal Engine 5, acesta fiind disponibil prin intermediul Unreal Engine Marketplace.
Lego Builder’s Journey este un joc de tip puzzle atmosferic, pornit inițial drept titlu de mobil, disponibil prin Apple Arcade. La Computex, NVIDIA a confirmat că Lego Builder’s Journey va fi lansat într-o variantă extinsă și adăugită pe PC, cu Ray Tracing și DLSS pentru a reda cele mai realiste cuburi de LEGO văzute vreodată într-un joc video.
Jocul va fi lansat astazi, 22 iunie, cu efecte precum ambient occlusion, iluminare globală, reflexii și umbre, toate realizate cu ajutorul rutinelor de Ray Tracing, dar și cu NVIDIA DLSS, pentru a beneficia de un spor de performanță. Lego Builder’s Journey devine astfel primul joc din lume realizat în Unity cu suport pentru Ray Tracing.
Tot începând de astăzi, suportul DLSS pentru jocurile bazate pe API-ul Vulkan va fi disponibil în cadrul emulatorului Proton, permițând gamerilor de pe Linux să se folosească de această funcție a plăcilor video GeForce RTX. Astfel, se va putea spori performanța în jocuri precum DOOM Eternal, No Man’s Sky sau Wolfenstein: Youngblood. Suportul pentru titlurile DirectX îmbunătățite cu DLSS care rulează via Proton va sosi în această toamnă.
Și dacă tot am adus în discuție DOOM Eternal, jocul celor de la id Software este pe cale să primească update-uri importante, pe toate platformele moderne. Pe 29 iunie, un patch next-gen este așteptat să optimizeze shooter-ul pentru PlayStation 5 și Xbox Series X|S, iar, simultan, versiunea de PC va primi suport pentru reflexii cu Ray Tracing și DLSS.
Facepunch Studios va implementa DLSS în jocul Rust începând cu 1 iulie, crescându-i astfel performanța. Acest update vine în completarea celui din mai, prin intermediul căruia jocul a primit suport pentru NVIDIA Reflex.
Iar viitorul va aduce suport RTX (Ray Tracing și DLSS) în și mai multe titluri pentru PC, inclusiv în foarte apreciatul Red Dead Redemption II.
Sursa: NVIDIA România