Cu ocazia prezentărilor ţinute la Steam Developer Days, Valve a dezvăluit schimbările realizate la design-ul Steam Controller-ului, acesta aflându-se într-un continuu proces de adaptare la propunerile venite din partea beta testerilor.
Astfel, după cum puteţi vedea şi în imaginea de mai jos, ecranul tactil aflat în partea centrală a controllerului a fost eliminat complet, fiind înlocuit de o serie nouă de 4 butoane, fiind dublat astfel numărul de butoane de pe partea frontală a controllerului.
Această decizie a fost luată din două motive principale: 1) noile butoane şi dispunerea acestora îmbunătăţeşte compatibilitatea cu o serie importantă de jocuri (în principal cele care folosesc schemele clasice de control caracteristice consolelor); 2) touchscreen-ul era folosit doar în meniurile anumitor jocuri, funcţionalitate ce poate fi emulată uşor cu ajutorul touch pad-urilor cu feedback haptic, nejustificându-şi astfel prezenţa din punctul de vedere al costurilor.
Totuşi, după cum am amintit, controllerul se află într-un plin proces de redesign, cei de la Valve luând în considerare implementarea unui D-pad (cruce direcţională) pe controller, dar şi experimentarea cu stick-uri analogice clasice în locul touch pad-urilor haptice. De asemenea, Valve intenţionează să alimenteze Steam Controllerele prin intermediul bateriilor AA clasice, până la 16 astfel de dispozitive urmând a putea fi folosite pe un singur sistem.