Dezvoltarea lui S.T.A.L.K.E.R. 2 s-a dovedit a fi un proces mult mai anevoios decât ne-am fi aşteptat de la succesorul unei trilogii de succes (S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl, Clear Sky şi Call of Pripyat). Iniţial, echipa dezvoltatoare a părăsit GSC Game World, încercând, fără succes, să obţină drepturile asupra numelui S.T.A.L.K.E.R.. Apoi, întregul studio a fost închis în 2011, dezvoltarea jocului fiind încetată. La sfârşitul anului 2014, GSC Game World şi-a reînceput activitatea, iar în 2018 a fost confirmată reluarea dezvoltării lui S.T.A.L.K.E.R. 2.
După tot acest proces tumultuos, iată că GSC Game World dezvăluie noi detalii despre viitorul S.T.A.L.K.E.R. 2: conform unui anunţ al celor de la Epic Games, confirmat şi de GSC, jocul este construit folosind Unreal Engine 4. Totuşi, cei de la GSC Game World au ţinut să menţioneze că această înţelegere cu Epic Games se referă, momentan, doar la utilizarea acestei tehnologii şi nu a fost luată încă o decizie referitoare la platforma de distribuţie prin intermediul căreia S.T.A.L.K.E.R. 2 urmează să fie publicat. Cu alte cuvinte, nu se ştie încă dacă noul S.T.A.L.K.E.R. va vedea lumina zilei prin intermediul Steam sau Epic Games Store.
Producătorii însă îşi doresc să realizeze un joc cu o atmosferă foarte apăsătoare, aşa cum au fost Shadow of Chernobyl, Clear Sky şi Call of Pripyat la vremea lor. S.T.A.L.K.E.R. 2 nu va include un mod de joc multiplayer de tip Battle Royale, însă cei de la GSC Game World intenţionează să pună la dispoziţia comunităţii uneltele de modding necesare pentru a crea noi experienţe şi tipuri de joc.
Atunci când a fost reluată dezvoltarea lui S.T.A.L.K.E.R. 2, în 2018, cei de la GSC Game World au afirmat că intenţionează să lanseze jocul în 2021. Rămâne de văzut dacă studioul va reuşi să atingă acest obiectiv.
S.T.A.L.K.E.R. 2 is powered by Unreal Engine: pic.twitter.com/RdDWr4yYj3
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) January 2, 2020