Samsung, cel mai mare jucător de pe piața mondială de televizoare, a anunțat că va lansa propriul serviciu de gaming în cloud pentru modelele sale inteligente cu sistem de operare Tizen.
Astfel, gigantul din Coreea de Sud intră pe o piață aglomerată, unde activează deja Nvidia (GeForce Now), Google (Stadia), Amazon (Luna) sau Sony (PS Now).
Samsung nu a oferit informații detaliate despre noul proiect. Producătorul de electronice a spus doar că va lansa o „platformă de gaming în cloud” care va oferi o experiență de gaming „imersivă”. Nu știm când ar putea fi lansat serviciul și nici cât va costa.
Compania a mai avut o tentativă similară în 2012. Atunci, Samsung s-a aliat cu compania Gaikai pentru a dezvolta o aplicație de streaming de jocuri video pentru televizoarele sale high-end. Proiectul a fost anulat după ce Sony a cumpărat Gaikai. Este posibil ca și de această dată serviciul să fie dezvoltat de un partener extern și nu „în casă” de gigantul asiatic.
Serviciile de streaming de jocuri video ajung pe toate platformele. Nvidia a anunțat că GeForce Now este acum disponibil și prin intermediul browserului Edge de pe consolele Xbox recente.
Samsung controlează aproximativ 33% din piața mondială de televizoare. Principala rivală, LG, a anunțat deja că va oferi suport pentru Google Stadia și GeForce Now.
Potrivit firmei de cercetare Markets and Markets, piața de gaming în cloud va atinge o valoare de 3,1 miliarde de dolari în 2024, față de 306 milioane de dolari în 2019.
Sursa: 9to5Google