După cum au promis, cei de la Digital Foundry (divizia Eurogamer care se ocupă cu analiza tehnică a jocurilor şi hardware-urului) au dezvăluit, în premieră, specificaţiile Project Scorpio, viitoarea iteraţie a consolei Xbox One. Este bine de ştiut că reprezentaţii Digital Foundry au lucrat direct cu Microsoft în vederea realizării acestui anunţ, aşadar următoarele specificaţii hardware sunt confirmate pe căi cât se poate de oficiale.
Astfel, Project Scopio a fost conceput pentru a livra o putere de procesare aproximativ de patru ori mai mare decât consola Xbox One iniţială, fiind, de asemenea, sensibil mai puternic şi decât PlayStation 4 Pro, principalul contracandidat din curtea celor de la Sony. Acest avans va fi posibil graţie noului APU realizat de AMD după specificaţiile oferite de Microsoft. Pe scurt, inginerii din Redmond au analizat punctele slabe ale consolei Xbox One şi au proiectat „inima hardware” din Project Scorpio pentru a corecta aceste neajunsuri.
În acest mod s-a ajuns la APU-ul Project Scorpio Engine, format dintr-un procesor x86 bazat pe 8 nuclee Jaguar personalizate, tactate la 2,3 GHz, precum şi un GPU bazat pe arhitectura Polaris, cu nu mai puţin de 40 de unităţi de calcul tactate la 1172 MHz (peste specificaţiile unui Radeon RX480), capabil de o putere de procesare de 6 TFLOP (spre comparaţie, PS4 Pro dispune de un GPU cu o putere de numai 4,2 TFLOP). Acestea vor fi susţinute de o memorie de nu mai puţin de 12 GB GDDR5, cu o lăţime de bandă de 326GB/s; 8 GB dintre aceştia vor putea fi folosiţi de jocuri, în timp ce restul de 4 GB vor fi rezervaţi de sistemul de operare (funcţiile Game DVR de pe Project Scorpio vor fi capabile să înregistreze la rezoluţie 4K). Consola va beneficia de un hard disk cu capacitate de 1 TB şi un drive optic Blu-ray 4K UHD.
Conform celor de la Microsoft, această configuraţie va fi suficientă pentru a rula jocurile concepute pentru Xbox One (ce în mod normal folosesc rezoluţii de tipul 900p sau 1080p) în rezoluţie 4K nativă (3840×2160), cu un nivel calitativ sporit al texturilor. La fel ca în cazul lui PlayStation 4 Pro, în cazul jocurilor mai vechi, astfel de suport va trebui să fie adăugat de producători prin intermediul unor patch-uri. Chiar şi fără aceste update-uri, jocurile mai vechi (atât cele pentru Xbox 360, cât şi cele pentru Xbox One) ar trebui totuşi să ruleze cu un framerate mai constant şi fără screen tearing.
Din păcate, nu a fost dezvăluită denumirea sub care va fi comercializată noua consolă Xbox, Project Scorpio fiind, momentan, doar un nume de cod, şi nici preţul acesteia. Totuşi, Microsoft a reiterat ideea ca Project Scorpio este un produs dedicat entuziaştilor, ce va fi comercializat la un preţ premium, mai mare decât cel al PlayStation 4 Pro (disponibil la 399€ sau 1799 lei).
Acest aspect, cumulat cu faptul că jocurile viitoare (şi precedente), precum şi accesoriile, vor fi compatibile cu toate cele trei console Xbox One, Xbox One S şi Project Scorpio (cu diferite setări grafice pentru a le adapta pentru cababilităţile hardware ale fiecărei console), dar şi cu PC-urile echipate cu sistem de operare Windows 10, ridică însă problema utilităţii unei astfel de console în ziua de azi.
Consola Project Scorpio este aşteptată în magazine în perioada sărbătorilor de iarnă din 2017. Cel mai probabil, numele final şi preţul acesteia vor fi dezvăluite cu ocazia E3 2017.