Viitorul update major pentru Windows 11, versiunea 24H2, promite să fie important pentru pasionații de jocuri video, Microsoft urmând să adauge o opțiune de „super resolution” asistată de AI pentru anumite titluri compatibile.
Utilizatorul PhantomOfEarth a postat pe X / Twitter câteva imagini din Windows 11 preview build 26052, dezvăluind astfel noua funcție Automatic Super Resolution. Conform descrierii oficiale, această opțiune ar permite inteligenței artificiale “să facă jocurile compatibile mai fluente, cu detalii îmbunătățite”. Chiar dacă apare în acest preview build, opțiunea nu funcționează momentan, fiind nevoie de tool-uri externe pentru a o activa. Mai mult ca sigur că, momentan, avem de-a face cu o funcție aflată încă în dezvoltare: rămâne de văzut care va fi modul de operare al acesteia.
Version 24H2 will have an AI „Super Resolution” feature, as previous reports mentioned. Here are some settings for it in Graphics settings – a default toggle and per-app options. (26052) pic.twitter.com/fI9t4ksTWH
— PhantomOcean3 ☃️ (@PhantomOfEarth) February 10, 2024
Această alternativă propusă de Microsoft ar putea veni ca un răspuns la tehnologii similare, precum DLSS (Deep Learning Super Sampling) de la NVIDIA, FSR (FidelityFX Super Resolution) de la AMD sau XeSS (Xe Super Sampling) de la Intel. Deși diferite ca rezultate, performanță și nivel calitativ al imaginilor afișate, aceste tehnologii au același concept de bază: renderizarea internă a jocurilor la rezoluții inferioare și apoi reconstrucția imaginilor finale, în rezoluțiile dorite, cu ajutorul inteligenței artificiale. Ca exemplu, ați putea beneficia de performanța sporită caracteristică renderizării interne în rezoluție 1080p, însă cu o calitate a imaginilor asemănătoare cu cea a unei rezoluții 4K.
Dezavantajul acestor soluții este că trebuie implementate în fiecare joc în parte, nefiind vorba despre soluții universale. Alternativa, acest Automatic Super Resolution propus de Microsoft, ar trebui să funcționeze direct în toate titlurile compatibile, într-o manieră similară, probabil, cu Radeon Super Resolution (RSR) de la AMD. RSR încearcă să ofere funcționalitate similară, implementată la nivel de driver video, pentru toate jocurile care nu includ suport nativ pentru FSR.
Rămâne de văzut cum va funcționa exact acest Automatic Super Resolution propus de Microsoft atunci când va deveni o parte oficială a sistemului de operare Windows 11.
Sursa: PC Gamer