Alături de un nou drive Game Ready pentru plăcile video GeForce, precum și confirmarea implementării tehnologiei DLSS în zece titluri noi, NVIDIA a lansat câteva update-uri pentru suita sa de tehnologii de scalare. Acestea includ noua versiune DLSS 2.3, disponibilă deja în peste 15 jocuri (printre care, prin patch-uri, în Cyberpunk 2077, DOOM Eternal și altele), dar și un upgrade adus algoritmului NVIDIA Image Scaling, care funcționează cu toate jocurile.
De asemenea, NVIDIA a lansat și o noua unealtă software numită ICAT, care oferă tuturor o modalitate ușoară de a face analiza unor imagini și de a compara rezultatele.
NVIDIA DLSS promite sa ofere cea mai bună performanță și calitate a imaginii în peste 130 de jocuri și aplicații și continuă să evolueze cu cel mai nou SDK lansat: DLSS 2.3. Versiunea 2.3 se folosește și mai inteligent de vectori de mișcare pentru a îmbunătăți detaliile obiectelor în mișcare, reconstrucția particulelor, stabilitatea temporală și elimina efectul de tip ghosting.
Printre jocurile care beneficiază deja de suport pentru DLSS 2.3 se numără:
DLSS (Deep Learning Super Sampling) este o tehnologie bazată pe inteligență artificială care promite creșterea numărului de cadre pe secundă în timp ce menține calitatea imaginii comparabilă cu rezoluția nativă.
De peste doi ani, NVIDIA a oferit un spatial upscaler prin intermediul driverelor, numit NVIDIA Image Scaling, ce se regăsește în NVIDIA Control Panel și care oferă modificarea setărilor de sharpness și upscaling pentru toate jocurile, fără nevoia unei integrări din partea dezvoltatorilor. Cu noul driver Game Ready din noiembrie, NVIDIA aduce update-uri acestui algoritm și îl face mai accesibil prin aplicația GeForce Experience.
Noul algoritm folosește un filtru de tip 6-tap, alături de alte patru filtre de scalare dimensională adaptivă pentru a îmbunătăți performanța. Face sharpening și scalează într-o singură trecere, deci promite să fie foarte eficient. Această funcție este disponibilă atât prin NVIDIA Control Panel, cât și prin GeForce Experience și include setare individuală de sharpness pentru fiecare joc prin interfața aplicației.
De asemenea, NVIDIA a lansat algoritmul NVIDIA Image Scaling sub formă de SDK open source, oferind astfel acces la tehnica sa de scalare dimensională și sharpening pentru toate plăcile video. SDK-ul este disponibil public astăzi pe GitHub pentru ca toți dezvoltatorii sa îl putea integra în jocurile lor.
Adopția NVIDIA DLSS crește rapid, accelerată gratie plug-in-urilor ușor de utilizat în Unreal Engine și suportului nativ din Unity. În noiembrie, zece noi jocuri vor primi DLSS, printre care:
NVIDIA lansează și un nou tool de analiză și comparare a calității imaginii, numit ICAT, care face procesul de testare A/B mai ușor pentru toată lumea atunci când sunt comparate imagini sau înregistrări din jocuri.
NVIDIA ICAT permite tuturor să compare până la patru imagini sau înregistrări cu slidere, comparații simultane și zoom-in foarte mare. Aliniază comparațiile din punct de vedere spațial și temporal, examinează diferențele și trage concluziile.
NVIDIA ICAT poate fi descărcat gratuit de pe GeForce.com aici.
Sursa: NVIDIA România