Microsoft a oferit detalii suplimentare despre viitoarea generaţie de console Xbox Series X, prezentând, în detaliu, specificaţiile tehnice ale acestor noi dispozitive. Astfel, “inima” consolei noi va fi un procesor AMD bazat pe arhitectura Zen 2, cu opt (8) nuclee, tactat la 3,8GHz (frecvenţă constantă atunci când nu este folosit hyperthreading-ul). Atunci când sunt utilzate ambele thread-uri de procesare disponibile pentru fiecare nucleu, procesul de pe Xbox Series X va rula la o frecvenţă de “numai” 3,6GHz. Producătorii de jocuri vor avea la dispoziţie şapte (7) dintre cele opt nuclee ale procesorului, unul dintre acestea fiind rezervate pentru sistemul de operare al consolei.
Procesorul va fi ajutat de un cip video AMD bazat pe arhitectura RDNA 2, cu o putere de procesare de nu mai puţin de 12,155 TFLOPS. Această performanţă va fi atinsă graţie celor 52 CU (unităţi de procesare) incluse în cip, tactate la 1825 GHz. Atât procesorul, cât şi cipul grafic vor avea acces la o cantitate totală de memorie RAM de 16GB GDDR6. Această memorie va fi împărţită însă în două categorii separate: 10GB de memorie rapidă, cu o lăţime de bandă de 560GB/s – recomandată pentru a fi folosită pentru jocuri –, şi 6GB de memorie mai lentă, cu lăţime de bandă de numai 336GB/s, dintre care 3,5GB vor fi disponibili pentru jocuri, în timp ce 2,5GB vor fi rezervaţi pentru OS şi funcţiile suplimentare.
În privinţa stocării interne, Xbox Series X va avea la dispoziţie 1TB de stocare de tip SSD NVME, cu o lăţime de bandă de 2,4GB/s, ce va putea fi însă extinsă până la 4,8GB/s cu ajutorul unor “artificii” software/hardware. Memoria internă va putea fi extinsă cu ajutorul unor SSD-uri portabile, special concepute pentru Xbox Series X, ce vor fi livrate sub o forma fizică asemănătoare cu vechile memory card-uri pentru PlayStation 2 sau Xbox 360, cu aceeaşi capacitate de 1TB şi aceleaşi specificaţii tehnice precum SSD-ul intern al consolei. Consola va oferi şi conectori USB 3.2, prin intermediul cărora vor putea fi conectate şi hard disk-uri externe. În fine, “tabloul” Xbox Series X este completat de o unitate optică 4K UHD Blu-Ray.
Cipul video ce echipează Xbox Series X va oferi suport la nivel hardware pentru rutinele de ray tracing în timp real, ce vor fi implementate prin intermediul API-ului DirectX. Momentan, Microsoft nu a demonstrat această tehnologie decât prin intermediul unei versiuni preliminare a jocului Minecraft, precum şi cu ajutorul unui demo Gears 5, adaptat pentru a rula anumite funcţii grafice, precum iluminarea globală, prin intermediul funcţiilor de ray tracing emulate în software. Cei de la Microsoft promit însă ca jocurile realizate pentru Xbox Series X vor ţinti o rezoluţie 4K, cu un framerate de 60 de cadre pe secundă sau mai mult. Consola va beneficia de o unitate de procesare audio special concepută pentru redarea cât mai realistă a sunetului 3D surround.
Dintre funcţiile software implementate la nivel de OS, putem aminti compatibilitatea cu jocurile concepute pentru generaţiile trecute de console Xbox, acestea urmând să beneficieze de îmbunătăţiri automate în unele cazuri, dar şi special concepute prin intermediul unor update-uri dedicate (cum va fi Gears 5). De asemenea, Microsoft şi-a propus ca jocurile mai vechi, atunci când vor fi rulate pe un Xbox Series X, să utilizeze o adaptarea automată de HDR (High Dynamic Range), chiar şi titlurile ce nu au fost concepute pentru aşa ceva urmând să beneficieze de gama de culori extinsă permisă de această tehnologie.
Nu în ultimul rând, graţie stocării de mare viteză pe care consola o va folosi, Xbox Series X va permite folosirea funcţiei de suspend/resume pentru mai multe jocuri în acelaşi timp, această funcţionalitate urmând să poată fi aplicată şi jocurilor de pe generaţiile mai vechi de Xbox atunci când acestea sunt rulate pe noul Series X.
Xbox Series X urmează să fie lansat în perioada aferentă sărbătorilor de iarnă din 2020. Mai multe detalii despre noul Xbox Series X sunt disponibile în clipurilor furnizate de Digital Foundry, disponibile mai jos.