Quantic Dream, studioul din spatele unor jocuri precum Fahrenheit sau Heavy Rain, a fost prezent la GDC 2012, unde David Cage (co-CEO al Quantic Dream) a realizat o prezentare a noilor tehnologii pe care se va baza următorul titlu al companiei. La fel ca în cazul lui Heavy Rain, noul proiect Quantic Dream se adresează în exclusivitate consolelor PlayStation, compania lui Cage fiind susţinută financiar de Sony.
Demo-ul tehnologic Kara a fost prezentat rulând în timp real pe un PlayStation 3, accentul fiind pus pe reproducerea realistă a mimicii feţei personajului principal, a mişcării realiste a buzelor sau a motion capture-ului folosit. Quantic Dream se laudă cu faptul că toate aceste trei operaţiuni pot fi realizate acum simultan, spre deosebire de tehnologiile alternative folosite în alte jocuri (cum ar fi MotionScan, din LA Noire, unde mimica feţei era un proces complet separat de motion capture-ul propriu-zis).
Kara spune povestea unui android, construit pentru a suplini rolul unei femei reale, care, încă de la asamblare, începe să gândească şi să dezvolte sentimente. Conform lui Cage, aceste secvenţe nu sunt însă reprezentative pentru viitorul joc Quantic Dream, demo-ul tehnologic Kara fiind deja gata de mai bine de un an. De asemenea, nici din punct de vedere narativ, Kara nu este legat de viitorul titlu al companiei.
Nu este pentru prima dată când Quantic Dream prezintă astfel de demonstraţii tehnologice, Heavy Rain fiind de asemenea precedat de un un astfel de demo, denumit The Casting. Ulterior, doar modelul din acel demo şi-a regăsit locul în versiunea finală a lui Heavy Rain, într-un cu totul alt context narativ. Heavy Rain a fost lansat în februarie 2010, exclusiv pentru PlayStation 3, şi s-a vândut în peste 2 milioane de exemplare, conform VGChartz.