Luna trecută, capul de afiş în materie de ştiri legate de industria jocurilor video a fost ţinut de vestea închiderii studioului de producţie LucasArts, recent achiziţionat de Disney. Noul proprietar al francizei Star Wars a afirmat, la acea vreme, că pe viitor are de gând să apeleze la studiouri terţe pentru realizarea eventualelor noi jocuri din seria Războiului Stelelor.
Zis şi făcut: Disney tocmai a anunţat încheierea unei înţelegeri cu Electronic Arts, publisher-ul primind astfel drepturile exclusive de a dezvolta şi publica jocuri video “core” Star Wars. Ce înseamna acest “core”? Este vorba de o prescurtare a termenului “hardcore”, adică jocuri dedicate unei audienţe de gameri impătimiţi, şi nu titluri “uşurele”, orientate către publicul “casual” (jucătorii de ocazie). De această categorie de jocuri (pentru mobile şi tablete, reţele de socializare, sau dedicate mediului online) se vor ocupa în continuare cei de la Disney.
Bineînţeles, ambele părţi s-au declarat încântate de această colaborare, Frank Gibeau (preşedinte EA Labels) declarând că studiourile DICE (seria Battlefield, Mirror’s Edge) şi Visceral Games (seria Dead Space) abia aşteaptă să se alăture celor de la BioWare (Star Wars: The Old Republic) în procesul de producţie a noilor titluri Star Wars.
Totuşi, ce se va întâmpla cu jocurile Star Wars pe care LucasArts le avea deja în producţie? Ce se va alege de un titlu promiţător precum Star Wars 1313? Va continua Electronic Arts dezvoltarea acestuia sau va fi dat uitării? Răspunsurile le vom afla, cel mai probabil, la ediţia E3 din acest an.