În ciuda faptului că LucasArts stătea pe ceea ce ar fi putut fi considerat un munte de bani (întreaga franciză Star Wars), compania lui George Lucas a avut probleme mari în a valorifica acest avantaj prin intermediul propriilor sale jocuri video. De altfel, începând cu anii 2000, LucasArts s-a aflat într-o continuă scadere, acest trend culminând cu vânzarea companiei către Disney.
Totuşi, înainte de această tranzacţie, care se pare că a pus punct oricărui proiect Star Wars aflat în desfăşurare, LucasArts a avut în lucru o serie de jocuri, unele dintre ele foarte promiţătoare. În urma colaborării cu echipa Red Fly Studio, care s-a ocupat de versiunea pentru Nintendo Wii a jocului Star Wars: The Force Unleashed II (considerată cea mai reuşită ediţie a unui titlu de tristă amintire, totuşi), se pare că LucasArts i-ar fi însărcinat pe noii lor parteneri cu realizarea unui joc Star Wars ce urma să-l aibă pe Darth Maul în rolul principal.
Din păcate, acest joc, din care puteţi urmări câteva secvenţe mai jos, nu a mai văzut niciodată lumina zilei, căzând victimă management-ului defectuos impus de publisher. S-a trecut prin expandarea proiectului către platformele HD de la acea vreme (PC, Xbox 360 şi PlayStation 3), proasta comunicare dintre LucasArts şi studioul producător şi inevitabila întâlnire cu George Lucas, care, bineînţeles, a dorit ca numeroase aspecte ale jocului să fie modificate. Până la urmă, jocul Star Wars cu Darth Maul a fost anulat în întregime.
O altă victimă a proastei organizări din cadrul LucasArts a fost mult mai cunoscutul Star Wars 1313, anunţat pentru prima dată în cadrul E3 2012, dezvoltat de această dată de echipa internă de producţie a publisher-ului. Deşi secvenţele prezentate (pe care le puteţi urmări în întregime în clipul de mai jos) erau extrem de promiţătoare, jocul fiind realizat cu ajutorul Industrial Light & Magic (specialişti în domeniul efectelor speciale), Star Wars 1313 a trecut, la rândul său, printr-un ciclu de dezvoltare foarte zbuciumat, culminat cu modificarea subtanţială a jocului atunci când George Lucas a hotărât ca protagonistul să fie chiar vânătorul de recompense Boba Fett.
Odată cu trecerea licenţei Star Wars în proprietatea celor de la Disney, Electronic Arts a primit dreptul de a realiza jocurile oficiale ale francizei, dezvoltarea lui Star Wars 1313 fiind abandonată. Speranţa moare ultima însă, Amy Hennig (responsabilă pentru seriile Legacy of Kain, alături de Crystal Dynamics, şi Uncharted, alături de Naughty Dog), alăturându-se echipei Visceral Games (studiou deţinut de Electronic Arts) pentru a lucra un nou joc Star Wars. Momentan, tot ce ştim în mod oficial este că Electronic Arts va publica în cursul acestui an Star Wars: Battlefront, shooter multiplayer realizat de echipa de la DICE, ce este aşteptat pe piaţă în aceeaşi perioadă cu noul film Star Wars Episode VII: The Force Awakens.