Gods & Monsters a fost surpriza păstrată de Ubisoft pentru încheierea conferinţei de presă pe care compania a susţinut-o la E3 2019. Dezvoltat de aceeaşi echipă responsabilă pentru Assassin’s Creed Odyssey, Gods & Monsters promite să se întoarcă în trecutul mitlogic al Greciei, cu o abordare însă mult mai lejeră şi mai puţin serioasă.
Jucătorii vor putea intra în pielea lui Fenyx, un erou agil, rapid, puternic şi capabil să se folosească de darurile oferit de zei pentru a lupta împotriva unor creaturi de legendă precum harpiile sau gorgonele. Fenyx se va mula dupa preferinţele jucătorilor, iar aceştia vor avea posibilitatea de a personaliza eroul după cum doresc, întreaga poveste urmând să fie spusă de poetul Homer nepoţilor săi, la un foc de tabără.
Gods & Monsters va păstra natura open world caracteristică celor mai recente titluri publicate de Ubisoft, cu o lume de joc vastă, dealuri înverzite, văi întinse, porţiuni acoperite de ape şi ruine. Personajul central va dispune de o sumedenie de mişcări, precum fugitul, săritul şi chiar călăritul unor bestii mitologice, precum păsări phoenix sau armăsari legendari. Mai mult, Fenyx va putea doborî copacii, le va putea ridica în aer trunchiurile şi va putea să le arunce în inamici graţie abilităţilor sale telekinetice.
Explorarea mediului înconjurător va fi încurajată şi de faptul că Fenyx va putea ajunge cam oriunde îşi doreşte, cu condiţia ca nivelul său de stamina să-i permită acest lucru. Cu alte cuvinte, se poate escalada şi cel mai înalt munte (şi dobândi comorile din vârf), însă dacă stamina este epuizată în timpul acestui proces, Fenyx riscă să cadă şi să-şi piardă viaţa. La fel ca întregul aspect “prietenos” al jocului, şi această mecanică din Gods & Monsters pare împrumutată direct din The Legend of Zelda: Breath of The Wild.
Gods & Monsters este aşteptat pe 25 februarie 2020, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, PC şi Google Stadia.