Lansat acum mai bine de un an, God of War pentru PlayStation 4 s-a dovedit a fi un succes imens pentru cei de la Sony Interactive Entertainment, creaţia studioul Santa Monica câştigând majoritatea premiilor de tip Game of The Year de anul trecut, inclusiv cel din cadrul galei The Game Awards 2018. De asemenea, povestea de “maturizare” a personajului Kratos a fost deosebit de apreciată de jucătorii din toata lumea, vânzările jocului din prima sa lună pe piaţă depăşind 5 milioane de exemplare.
Însă puţină lume ştie cât de complicat a fost pentru echipa producătoare să aducă la viaţă acest “nou” Kratos: după primirea nu atât de călduroasă a precedentului joc din serie – God of War: Ascension – departamentul de marketing al celor de la Sony era pregătit să declare franciza moartă. Totuşi, cei de la Santa Monica Studio nu s-au dat bătuţi, readucându-l în randurile lor pe Cory Barlog, regizorul din spatele lui God of War II de pe PS2, şi oferindu-i mână liberă pentru a concepe “reboot”-ul acestei serii. Inspirat de propria experienţă de viaţă, Barlog a hotărât să-l umanizeze pe Kratos şi să-i atribuie, din nou, rolul de tată.
Acest proces a fost însă unul complicat şi de durată, dezvoltarea jocului întinzându-se pe o perioadă de aproximativ cinci ani, interval în care studioul Santa Monica a avut şi alte hopuri de trecut: anularea unui alt joc la care, de asemenea, se lucra de ani buni, precum şi relocarea întregii echipe într-un nou sediu. Toţi aceşti paşi au fost documentaţi şi sunt redaţi în materialul video God of War: Raising Kratos, pe care îl puteţi urmări mai jos. Pe lângă toate aceste etape, documentarul (de aproape două ore!) atinge şi alte subiecte, cum ar fi presiunea pusă pe echipa producătoare pentru a livra jocul la timp sau pentru a prezenta primul demo God of War pe scena de la E3 2016, perioada de preproducţie din Islanda sau procesul de realizare a coloanei sonore din joc, prin care a trecut compozitorul Bear McCreary.
God of War este disponibil acum, în exclusivitate pentru PlayStation 4.