Sony şi-a pornit conferinţa de presă de la E3 2016 într-un mod cum nu se poate mai spectaculos, prezentând o demonstraţie de gameplay din God of War, noul titlu al sângeroasei serii de jocuri de acţiune.
Totuşi, deşi Kratos se întoarce în postura de erou principal, vom avea de-a face cu o faţă nouă a acestui personaj: nemilosul spartan s-a schimbat, a îmbătrânit, are un copil şi este capabil să-şi stăpânească furia care l-a caracterizat în ultimele jocuri ale seriei de pe PlayStation 3. De atfel, Cory Barlog, game director-ul acestui joc (dar şi al lui God of War II) a explicat că a hotărât să-l transforme pe Kratos într-un personaj mult mai uman, schimbat mult în bine de naşterea băiatului său, o mutare inspirată de experienţa de viaţă traită chiar de către Barlog.
Acţiunea are loc acum într-o lume dominată de elementele mitologiei nordice, în care principalul obiectiv al lui Kratos nu mai este răzbunarea cu orice preţ, ci protejarea şi dezvoltarea propriului copil, un soi de predarea a ştafetei, metaforic vorbind. Asta nu înseamnă că nu vom avea parte de lupte spectaculoase şi execuţii sângeroase, după cum se poate observa şi din demo-ul de mai sus.
În schimb, a fost abandonată formula camerelor fixe din precedentele jocuri ale seriei în favoarea unei perspective third person clasice, jucătorii urmând să aibă posibilitatea de a controla orientarea camerei cu ajutorul stick-ului analogic drept. Vor exista şi elemente caracteristice jocurilor RPG (un sistem de experienţă), nu vor exista timpi de încarcare sau pauze între gameplay şi secvenţele cinematice, însă jocul nu va face pasul către formula open world.
God of War urmează să fie lansat în exclusivitate pentru PlayStation 4, Sony şi echipa producătoare de la studioul Santa Monica urmând să anunţe în curând noi detalii despre joc.