Epic Games a anunţat achiziţionarea companiei Quixel, alături de întreaga colecţie de asset-uri Megascans, realizate cu ajutorul tehnicii de fotogrammetrie (ce permite scanarea mediilor sau obiectelor reale şi introducerea acestora în jocuri) şi uneltelor dedicate prelucrării acestora.
Quixel a fost fondat în 2011, specializându-se pe adaptarea pentru mediul digital a obiectelor reale, a clădirilor sau chiar a blănii animalelor, rezultatele fiind puse la dispoziţia artiştilor din domeniul jocurilor video. Întreaga bibliotecă Megascans oferă peste 10000 de astfel de asset-uri.
După această achiziţie, întregul conţinut livrat de Megascans va fi oferit în mod gratuit tuturor utilizatorilor motorului grafic Unreal Engine, începând cu zece pachete de conţinut de înaltă rezoluţie, disponibile chiar acum prin intermediul Unreal Engine Marketplace. Mai multe astfel de pachete vor fi lansate în viitorul apropiat.
Mai mult, versiuni noi ale aplicaţiilor Mixer şi Bridge, dedicate gestionării asset-urilor de acest tip, vor fi lansate în mod gratuit în câteva săptămâni, detalii referitoare la noutăţile aduse de aceste update-uri urmând să fie oferite foarte curând.
De asememea, abonaţilor plătitori la Megascans care foloseau resursele oferite doar în Unreal Engine le vor fi returnaţi banii aferenţi abonamentelor, iar preţurile subscripţiilor Megascans vor fi scăzute.
În primăvara acestui an, Quixel a publicat Rebirth, o secvenţă cinematică creata cu ajutorul Unreal Engine şi al unor asset-uri din arhiva Megascans, în special cele din aşa-numita Icelandic Collection. O puteţi urmări în continuare.