Mult anticipatul preview tehnologic pentru Cyberpunk 2077, Ray Tracing Overdrive Mode, este acum disponibil, iar cei care dețin o placă video GeForce RTX din seria 40 pot beneficia de un spor de performanța grație suportului pentru tehnologia DLSS 3 Frame Generation.
Iar adopția DLSS continuă rapid, jocuri precum Everspace 2 și LEAP ieșind din Early Access recent cu suport pentru DLSS 2, iar Like a Dragon: Ishin! primește un upgrade de performanță cu DLSS 2.
Tehnologic vorbind, Cyberpunk 2077 de la CD Projekt RED rămâne unul dintre cele mai avansate jocuri disponibile, folosind câteva tehnici Ray Tracing de rendarizare pentru un oraș imens, la un nivel de detaliu impresionant. Cu ajutorul preview-ului tehnologic Ray Tracing: Overdrive Mode, Cyberpunk 2077 ridică ștacheta din nou, oferind o implementare completă de Ray Tracing, cunoscută și drept Path Tracing.
Reflexiile, umbrele, iluminarea și efectul de ambient occlusion sunt îmbunătățite, oferind un soi de avanpremieră asupra viitorului graficii în jocurile video. Cyberpunk 2077 oferă acum suport pentru NVIDIA DLSS 3, permițându-le gamerilor ce dețin o soluție RTX din seria 40 să experimenteze amploarea Night City cu noua implementare de Ray Tracing.
În 2018, NVIDIA a pornit o revoluție de gaming cu lansarea primei generații de plăci video GeForce RTX. Încă de la apariția primelor jocuri video, acum câteva decenii, iluminarea a fost „falsificată”, iar diferite metode au fost folosite pentru a aproxima umbrele, reflexiile și alte proprietăți din lumea reală. GeForce RTX a transformat Ray Tracing-ul în timp real într-o realitate, permițând dezvoltatorilor să redea realist reflexii și lumini, făcând jocurile și mai imersive. Iar cu prima generație a tehnologiei DLSS, NVIDIA a inventat o metodă revoluționară prin care jucătorii pot accelera numărul de cadre pe secundă.
În 2018 erau doar patru jocuri cu suport RTX, 37% dintre deținătorii de GeForce RTX porneau efectele de Ray Tracing, iar numai 26% activau DLSS 1.0.
Cinci ani mai târziu, NVIDIA a prezentat a treia generație de RTX odată cu lansarea plăcilor video GeForce RTX seria 40. Acum, DLSS 3 multiplică performanța cu Frame Generation, tehnologie accelerată de AI și disponibilă în 30 de jocuri.
Mai mult, DLSS 2 accelerează numărul de cadre pe secundă în peste 280 de jocuri și aplicații cu o calitate a imaginii ce rivalizează rezoluția nativă. NVIDIA Reflex reduce latența indusă de sistem, pentru o experiență și mai responsivă în peste 70 de jocuri. Iar noi tehnologii precum Shader Execution Reordering (SER), Opacity Micromaps (OMM), NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) și RTX Global Illumination (RTXGI) permit dezvoltatorilor să creeze efecte incredibile ray-traced, cu un număr crescut de cadre pe secundă și mai puțin efort.
În ziua de astăzi, 83% dintre cei care dețin o placă din seria 40 pornesc efectele de Ray Tracing, iar 79% dintre ei accelerează performanța cu DLSS în jocurile compatibile RTX. Astfel, popularitatea și adopția Ray Tracing și DLSS a depășit alte avansuri tehnologice, precum 4K, rezoluție folosită de numai 28% dintre gameri, și monitoarele cu o rată de refresh a ecranului de 144+Hz, utilizate doar de către 62% dintre cei care dețin o placă video GeForce RTX seria 40.
Recent, jocuri noi, disponibile acum pe piață, au primit suport pentru DLSS:
NVIDIA DLSS este prezent acum în peste 280 de jocuri și aplicații. Mai mult, DLSS 3 accelerează acum performanța în peste 30 de jocuri lansate, o rată de adopție de șapte ori mai rapidă decât cea a lui DLSS 2 în primele șase luni de la apariție.
Sursa: NVIDIA România