Mai ţineţi minte “studiile” mai vechi care demonstrau că jocurile video ar fi nocive, că ne dăunează vederii, diminuează puterea de concentrare etc.? Aceste mituri sunt pe cale să fie spulberate graţie unei iniţiative a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (World Health Organization, WHO pe scurt).
Astfel, WHO, în parteneriat cu reprezentanţi de seamă ai industriei jocurilor video, au pornit o campanie numită #PlayApartTogether, ce încearcă să promoveze distanţarea socială, oamenii fiind totuşi încurajaţi să menţină legătura cu prietenii, persoanele iubite sau pur şi simplu cu gamerii de pe tot globul prin intermediul jocurilor video, în încercarea de a lupta împotriva pandemiei de COVID-19.
Acestei initiaţive i s-au alăturat deja zeci de companii majore din industria jocurilor video, printre care giganţi precum Activision Blizzard, Amazon Appstore sau Twitch. De altfel, Bobby Kotick, CEO-ul celor de la Activision Blizzard, a afirmat că “legăturile dintre persoane, realizate în siguranţă, nu au fost niciodată mai importante ca acum, iar jocurile video sunt platforma perfectă pentru a realiza acest lucru, fiind capabile să unească oamenii, oferindu-le acestora bucurie, dar şi un scop şi o semnificaţie comune”.
“Iniţiativa #PlayApartTogether trebuie să amintească lumii că, deşi este imperativ să păstram distanţa faţa de ceilalţi semeni, ne putem bucura în continuare împreună de jocurile pe care le iubim şi putem păstra legatură online, prin intermediul acestora” a declarat şi Michael Aragon, Senior Vice President of Content în cadrul Twitch.
De aici reiese şi ipocrizia celor de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii, care acum doi ani, în 2018, afirmau că gaming-ul compulsiv poate fi calificat drept o boală mintală, cunoscută drept “Gaming Disorder”. La acea vreme, WHO şi alţi experţi s-au grăbit să menţioneze şi că numărul de cazuri ale celor care suferă de acestă “tulburare” este totuşi foarte mic, estimându-se că numai 3% dintre jucători ar fi afectaţi.
Pe timp de pandemie, mai multe companii din industria jocurilor video şi-au adaptat creaţiile, adaugând opţiuni suplimentare pentru a le face mai accesibile pentru cei care sunt forţaţi să-şi petreacă tot timpul în casă din cauza restricţiilor impuse de autorităţi.
Spre exemplu, la mijlocul lunii martie, Niantic Labs, realizatorii foarte popularului joc Pokémon Go, au anunţat că au implementat modificări menite să faciliteze jucarea acestui titlu în interiorul caselor, pentru a încuraja oamenii să rămână izolaţi.
Iar această mişcare s-a dovedit a fi inspirată, încasările rezultate de pe urma jocului Pokémon Go crescând semnificativ după izbucnirea pandemiei de coronavirus: conform datelor furnizate de SensorTower, creaţia celor de la Niantic Labs tocmai s-a bucurat de cea mai profitabilă săptămână din acest an.
Mai mult, organizaţii ultra-conservatoare, care în trecut nu şi-ar fi asociat niciodată numele sau imaginea cu domeniul jocurilor video, îmbrăţişează acum această mişcare: din cauza coronavirsului, o biserică baptistă din Texas a organizat o “vânătoare virtuală” de ouă de Paşte prin intermediul extrem de popularului joc Minecraft.
Games are the perfect platform to engage global communities and spread the message to practice safe physical distancing and play games responsibly. Activision Blizzard is honored to partner with @WHO to support this important initiative. #PlayApartTogether https://t.co/fudIfIaygO pic.twitter.com/JudW74GAcr
— Bobby Kotick (@BobbyKotick) March 28, 2020