The Witcher 3: Wild Hunt, alături de expansion pack-urile sale Blood and Wine şi Hearts of Stone, reprezintă una dintre cele mai apreciate experienţe de gaming din istoria recentă, popularitatea jocului având un aport important şi la succesul înregistrat de serialul The Witcher de pe Netflix.
În ciuda faptului că avem de-a face cu un joc realizat la cele mai înalte standarde audio-vizuale şi cu o poveste de durata, ce se poate întinde de-a lungul a zeci, ba chiar sute de ore, The Witcher III nu a fost cel mai “scump” joc video din istorie. Conform datelor prezentate de Wikipedia, studioul polonez CD Projekt RED a cheluit “numai” 46 de milioane de dolari americani pentru dezvoltarea lui The Witcher III. Procesul de producţie nu este însă suficient: un asemenea joc are nevoie de marketing şi publicitate pentru a se impune pe piaţă, CD Projekt alocând un buget de 35 de milioane de dolari în acest scop. Când tragem linie şi facem socoteala, polonezii au investit nu mai puţin de 81 de milioane de dolari în The Witcher III, o suma impresionantă, insa nici pe departe la fel de mare precum în cazurile altor jocuri populare.
Spre exemplu, costul de dezvoltare a jocului Grand Theft Auto V, numit şi cel mai de succes produs media al tuturor timpurilor, s-a ridicat la nu mai puţin de 137 de milioane de dolari, iar Rockstar Games a investit alţi 128 de milioane de dolari în marketing-ul acestui joc. De asemenea, Call of Duty: Modern Warfare 2, considerat a fi unul dintre cele mai apreciate titluri ale seriei Call of Duty, i-a costat pe cei de la Activision 50 de milioane de dolari pentru dezvoltarea propriu-zisă (realizată de studioul Infinity Ward) şi nu mai puţin de 200 de milioane de dolari pentru marketing şi publicitate.
Iar toate acestea sunt costurile aferente unor titluri apărute fie în timpul “generaţiei” PlayStation 3/Xbox 360, fie pe parcursul ciclului de viaţă a mai recentelor PlayStation 4/Xbox One. Odată cu trecerea la noile “posibilităţi de exprimare” oferite de viitoarele PlayStation 5 şi Xbox Series X (grafică mult mai avansată, ray tracing, fotorealism, audio 3D), aceste costuri de producţie vor creşte din nou, existând posibilitatea ca jocurile noi să fie comercializate la preţuri mai ridicate, dar şi apariţiile acestora să fie mai rare, fiind nevoie de mai mult timp pentru ca studiourile producătoare să ducă la bun sfârşit proiecte de o complexitate din ce în ce mai mare.
Consolele PlayStation 5 şi Xbox Series X sunt aşteptate în sezonul sărbătorilor de iarnă din 2020, iar The Witcher III, inclusiv expansion-urile sale, este disponibil acum pentru PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch şi PC.