Apple nu este primul brand la care ne gândim când vine vorba de jocurile video, dar compania este un jucător important pe această piață. De fapt, gigantul american face mai mulți bani în domeniu decât Microsoft, Nintendo, Sony și Activision la un loc.
Potrivit Wall Street Journal, care a studiat documentele din procesul Epic Games vs. Apple, în 2019 compania care produce iPhone și iPad a înregistrat un profit de 8,5 miliarde de dolari de pe urma jocurilor distribuite prin intermediul magazinului său virtual App Store. Anul trecut, profitul Apple din jocuri video s-a ridicat la 13,5 miliarde de dolari.
Cifrele sunt uriașe, mai ales dacă ținem cont de faptul că Apple nu dezvoltă jocuri, console sau alte echipamente dedicate de gaming. Prin comparație, Sony deține PlayStation, Microsoft are divizia Xbox, iare Nintendo oferă Switch, cea mai populară consolă video din lume.
Cum a ajuns Apple în această poziție privilegiată? Compania condusă de Tim Cook percepe 30% din orice tranzacție care este realizată în aplicațiile distribuite prin App Store, iar magazinele virtuale alternative nu sunt permise pe iPhone și iPad. Nu este posibilă nici încărcarea de aplicații prin sideloading.
În 2020, utilizatorii de iOS au cheltuit 45 de miliarde de dolari pe jocuri video mobile, potrivit firmei de cercetare Sensor Tower. Cele mai mari venituri au fost realizate în SUA și China.
CITEȘTE ȘI:
Lenovo va lansa o consolă care va rivaliza cu Nintendo Switch și Steam Deck
În plin război cu Apple, Epic lansează carcase de iPhone și AirPods