Assassin’s Creed Shadows – cerințe de sistem pentru PC. Ray Tracing a devenit obligatoriu

Autor: Cosmin Aionita | 27.01.2025
Assassin’s Creed Shadows – cerințe de sistem pentru PC. Ray Tracing a devenit obligatoriu
Foto: Ubisoft

Ubisoft a dezvăluit listele de cerințe de sistem pentru versiunea de PC a jocului Assassin’s Creed Shadows. Din nou avem parte de multiple configurații, gândite pentru a rula jocul în diferite rezoluții și cu anumite niveluri ale detaliilor vizuale. Ray Tracing-ul nu va putea fi dezactivat în AC Shadows, însă producătorii dau asigurări că jocul va rula și pe plăci video fără suport RT hardware (mai multe detalii, un pic mai jos).

Assassin’s Creed Shadows cerințe de sistem
Foto: Ubisoft

SELECTIVE RAY TRACING

MINIMUM:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1080p cu 30 FPS
  • Setări Vizuale: Low
  • CPU: Intel Core i7 8700k / AMD Ryzen 5 3600
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB / AMD Radeon RX 5700 8GB / Intel Arc A580 8GB (REBAR pornit)

RECOMANDAT:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1080p cu 60 FPS
  • Setări Vizuale: High
  • CPU: Intel Core i5 11600k / AMD Ryzen 5 5600x
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti 8GB / AMD Radeon RX 6700 XT 12GB / Intel Arc B580 12GB (REBAR pornit)

ENTUZIAST:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1440p cu 60 FPS
  • Setări Vizuale: High
  • CPU: Intel Core i5 11600k / AMD Ryzen 5 5600x
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB / AMD Radeon RX 6700 XT 12GB / Intel Arc B580 12GB (REBAR pornit)
  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 4K cu 60 FPS
  • Setări Vizuale: High
  • CPU: Intel Core i7 12700k / AMD Ryzen 7 5800x3D
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB / AMD Radeon RX 7900 XT 20GB

STANDARD RAY TRACING

RT MINIMUM:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1080P cu 30 FPS
  • Setări Vizuale: High
  • CPU: Intel Core i7 8700k / AMD Ryzen 5 3600
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB / NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB / Intel Arc B580 12GB (REBAR pornit)

RT RECOMANDAT:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1440P cu 60 FPS
  • Setări Vizuale: High
  • CPU: Intel Core i5 11600k / AMD Ryzen 5 5600x
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4070 Super 12GB / AMD Radeon RX 7800 XT 16GB

EXTENDED RAY TRACING

RT ENTUZIAST:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1440p cu 60 FPS
  • Setări Vizuale: Ultra
  • CPU: Intel Core Intel i7 13700k / AMD Ryzen 7 7800x3D
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4080 16GB

RT EXTREM:

  • Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 4K cu 60 FPS
  • Setări Vizuale: Ultra
  • CPU: Intel Core Intel i7 13700k / AMD Ryzen 7 7800x3D
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4090 24GB

Versiunea de PC a jocului Assassin’s Creed Shadows va oferi următoarele:

  • Iluminare globală și reflexii redate cu Ray Tracing
  • Unealta de benchmark inclusă în joc pentru analiza performanțelor
  • Suport pentru monitoarele Ultra-wide
  • Tehnologii de upscaling și frame generation: Intel XeSS 2, NVIDIA DLSS 3.7, AMD FSR 3.1
  • Framerate deblocat
  • Posibilități avansate de personalizare
  • Suport pentru rezoluția ajustată în mod dinamic
  • Suport pentru HDR
  • Compatibilitate cu AMD Eyefinity și NVIDIA Surround

Selective vs. Standard Ray Tracing vs. Extended Ray Tracing

Pentru a risipi confuzia, cei de la Ubisoft au explicat și ce înseamnă denumirile “Selective Ray Tracing”, “Standard Ray Tracing” și “Extended Ray Tracing” menționate în cadrul acestor cerințe de sistem pentru Assassin’s Creed Shadows.

În modul Selective Ray Tracing, tehnicile bazate pe Ray Tracing vor fi utilizate doar în secțiunea de Hideout a jocului. Aceasta permite un nivel de personalizare foarte înalt din partea jucătorilor, iar producătorii nu s-au putut baza pe iluminare globală pre-calculată. În alte porțiuni ale jocului, precum în explorarea open-world, Ray Tracing-ul nu va fi folosit.

Totuși, dacă placa video utilizată nu oferă suport hardware pentru Ray Tracing, precum sunt cazurile modelelor GeForce GTX, Ubisoft va oferi o soluție RT software care va permite și acestor plăci video mai vechi să ruleze jocul. Conform producătorilor, AC Shadows va rămâne astfel accesibil pentru cât mai mulți jucători.

În modul Standard Ray Tracing, iluminarea globală din întregul joc va fi calculată în timp real via Ray Tracing.

În modul Extended Ray Tracing, pe lângă iluminarea globală în timp real, și reflexiile vor fi redate cu ajutorul tehnicilor de Ray Tracing.

Assassin’s Creed Shadows este așteptat pe 20 martie 2025, în versiuni pentru PlayStation 5, Xbox Series X|S, Mac (App Store) și PC (Ubisoft Connect, Steam și Epic Games Store).

Sursa: Ubisoft

Urmărește Go4Games.ro pe Google News