Ubisoft a dezvăluit listele de cerințe de sistem pentru versiunea de PC a jocului Assassin’s Creed Shadows. Din nou avem parte de multiple configurații, gândite pentru a rula jocul în diferite rezoluții și cu anumite niveluri ale detaliilor vizuale. Ray Tracing-ul nu va putea fi dezactivat în AC Shadows, însă producătorii dau asigurări că jocul va rula și pe plăci video fără suport RT hardware (mai multe detalii, un pic mai jos).
SELECTIVE RAY TRACING
MINIMUM:
Rezoluție/FPS cu rezoluție ajustată dinamic și Upscaling: 1080p cu 30 FPS
Versiunea de PC a jocului Assassin’s Creed Shadows va oferi următoarele:
Iluminare globală și reflexii redate cu Ray Tracing
Unealta de benchmark inclusă în joc pentru analiza performanțelor
Suport pentru monitoarele Ultra-wide
Tehnologii de upscaling și frame generation: Intel XeSS 2, NVIDIA DLSS 3.7, AMD FSR 3.1
Framerate deblocat
Posibilități avansate de personalizare
Suport pentru rezoluția ajustată în mod dinamic
Suport pentru HDR
Compatibilitate cu AMD Eyefinity și NVIDIA Surround
Selective vs. Standard Ray Tracing vs. Extended Ray Tracing
Pentru a risipi confuzia, cei de la Ubisoft au explicat și ce înseamnă denumirile “Selective Ray Tracing”, “Standard Ray Tracing” și “Extended Ray Tracing” menționate în cadrul acestor cerințe de sistem pentru Assassin’s Creed Shadows.
În modul Selective Ray Tracing, tehnicile bazate pe Ray Tracing vor fi utilizate doar în secțiunea de Hideout a jocului. Aceasta permite un nivel de personalizare foarte înalt din partea jucătorilor, iar producătorii nu s-au putut baza pe iluminare globală pre-calculată. În alte porțiuni ale jocului, precum în explorarea open-world, Ray Tracing-ul nu va fi folosit.
Totuși, dacă placa video utilizată nu oferă suport hardware pentru Ray Tracing, precum sunt cazurile modelelor GeForce GTX, Ubisoft va oferi o soluție RT software care va permite și acestor plăci video mai vechi să ruleze jocul. Conform producătorilor, AC Shadows va rămâne astfel accesibil pentru cât mai mulți jucători.
În modul Standard Ray Tracing, iluminarea globală din întregul joc va fi calculată în timp real via Ray Tracing.
În modul Extended Ray Tracing, pe lângă iluminarea globală în timp real, și reflexiile vor fi redate cu ajutorul tehnicilor de Ray Tracing.
Assassin’s Creed Shadows este așteptat pe 20 martie 2025, în versiuni pentru PlayStation 5, Xbox Series X|S, Mac (App Store) și PC (Ubisoft Connect, Steam și Epic Games Store).